van rechtbank toch naar eot

yksi
Topic Starter

van rechtbank toch naar eot

#1 , 28 sep 2015 21:51

Vorige week werd door mijn advocaat een verzoekschrift ingediend voor dringende voorlopige maatregelen. Echtscheiding wordt aangevraagd op basis van onherstelbare ontwrichting.
Ik ben na ruim 3 maanden van totaal geen communicatie of medewerking naar een advocaat gestapt om de procedure te starten.

Net nu het verzoekschrift is ingediend, wil mijn man ineens toch meewerken en voor EOT gaan.

Ik weet niet goed wat ermee te doen. Ik hoop dat hij er effectief samen uit wil komen, dat hij heeft ingezien dat we allebei wat water bij onze wijn zullen moeten doen, dat het anders gewoon eindeloos lang zal aanslepen en daar niemand goed mee is. Hoop alleen dat het niet gewoon een manier is om het nog allemaal wat langer te rekken.

Is het mogelijk hier 'op twee paarden te wedden' zeg maar?
Kan ik de procedure gewoon laten doorlopen, en indien hij het meent en we samen aan één tafel bij de notaris geraken om alles op papier te zetten, die procedure voor de rechtbank dan stopzetten?
Of kan je dit niet meer stopzetten en is het nu zowieso in handen van de rechtbank?
Ik wil de procedure niet halsoverkop terug laten annuleren, voor er iets op papier staat. Als hij volgende week weer van gedachte veranderd, moet ik weer opnieuw beginnen dan.

Hoe kunnen we van de ene procedure (eenzijdige aanvraag door mij) overstappen naar de andere (eot)?

(Mijn advocaat kan hier wellicht ook op antwoorden, maar aangezien ik die de laatste weken bijna dagelijks heb lastiggevallen voor het indienen van het verzoekschrift, ben ik bang dat die me nu niet meer echt serieus gaat nemen. Als ik nu 3dagen na het effectief indienen, even ga komen zeggen dat het toch niet meer nodig is misschien. Vandaar even hier op zoek naar meer info)

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding