Kinderpsycholoog

zandstroefer
Topic Starter

Kinderpsycholoog

#1 , 07 jul 2015 18:28

Mijn ex stuurt mijn zoontje naar de kinderpsycholoog op eigen initiatief.(sta hier niet achter) Ik word verplicht de helft van de consultatiekosten te betalen. Om te weten wat de resultaten zijn van deze consultaties heb ik zelf een gesprek aangevraagd bij de kinderpsycholoog, waarvoor ik moet betalen. Het wringt mij mateloos gewoon omdat ik wil weten wat er aan de hand zou zijn met mijn zoontje. Tot op heden heb ik dit gesprek nog niet betaald. Nu krijg ik een SMS van de kinderpsycholoog waarin zij mij maant tot betaling van mijn gesprek met haar over mijn zoontje, indien ik niet betaal word ik niet verder op de hoogte gehouden van verdere resultaten... Is dit een normale gang van zaken?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 07 jul 2015 19:50

Een psycholoog is géén psychiater en dus geen dokter. Elke ouder kan dus met zijn/haar kind een psycholoog consulteren binnen zijn/haar verblijfstijd omdat dit bijvoorbeeld de ouder/kindrelatie of het algemeen functioneren binnen het gezin vooruit kan helpen. Je bent niet verplicht om bij te dragen in de consultatiekosten als u vindt dat uw kind in jouw gezin of verblijfstijd wel functionneert. Als er al iets "aan de hand" zou zijn met je zoontje, dan is dat niet de psycholoog die dit kan diagnosticeren. Dat is de psychiater die dit kan doen. De psycholoog helpt een individu of een groep individuen samen te relateren, te communiceren, kortom te functionneren. Als je op gesprek bent geweest bij de psycholoog, telt dat uiteraard als consult en dien je daar wel voor te betalen. Het zou anders zijn als je kind bij een psychiater gaat. Dan zou je als ouder een diagnose en prognose van mogelijke behandeling op papier kunnen krijgen uit het dossier. Je hebt daar dan recht op. Maar een psycholoog is dus géén medicus waarop die wet van toepassing is. Ze is dus niet echt verplicht jou op de hoogte te houden als je geen klant bent van haar (lees= de consultatie betalen)

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”