Hallo,
Lang verhaal kort gemaakt.
Ik heb in de periode rond december 2013 - Februari 2014 een tijdje een flirt gehad met een meid. Puur als friends with benefits (geen relatie, zelfs nauwelijks tot geen contact buiten onze afspraakjes).
Inmiddels heeft ze enkele dagen terug contact met mij gezocht en is ze een aantal maanden geleden bevallen van een tweeling, ze insinueert dat ik hiervan de vader zou zijn.
Lijkt mij vrij sterk aangezien we alles veilig deden, maar goed, voorbehoedsmiddelen zijn niet 100% doeltreffend natuurlijk. Leeftijd van die baby's (moeilijk in te schatten) lijkt me wel +- overeen te komen met de periode waarop ik haar zag.
Op dit moment heb ik geen idee wat ze precies van mij wilt, maar ik zou denken dat het over erkenning/alimentatie gaat. Ik vraag me af waar ik wettelijk verplicht sta?
100% eerlijk gesproken heb ik hier geen zin in. Als ik nu relatief gesproken van het begin van de zwangerschap op de hoogte geweest was, tot daar aan toe, maar om plots een jaar/anderhalf jaar na datum hiermee geconfronteerd te worden vind ik eigenlijk niet kunnen. Maar aangezien ik weet dat vrouwen in dit soort kwesties heel erg sterk staan zal dat wel niet relevant zijn?
Ik vermoed dat ze een vaderschapstest kan eisen? Welke termijn na geboorte kan zoiets? Indien blijkt dat ik inderdaad de vader ben, zal ik ongetwijfeld verplicht zijn alimentatie te betalen. Heb ik dan ook automatisch bezoeksrecht? Of kan ik zelfs procederen voor co-ouderschap? Het feit dat ik nu pas op de hoogte gesteld ben (laten we zeggen +- 6 maanden na de geboorte), is dat relevant in de zaak, of totaal niet?
Ik besef dat ik hiervoor best rechtstreeks naar een advocaat stap, maar ik vroeg me gewoon af waar ik +- sta en waar ik me aan kan verwachten.