Ik wil graag scheiden van me partner,..dit vanwege altijd ruzie en gekibbel en bedreigingen en zich niet houden aan de regels.Zelf werk ik niet.Ik heb wel een zoon uit mijn vorige huwelijk is nog minderjarig waar ik het volledige hoederecht van heb.
Mijn dochter is in Nederland geboren ,overigens al mijn kinderen.Alleen 2 hebben de Belgische Nationaliteit.Destijds 7 jaar geleden kregen ze die automatisch omdat ik mijn Belgische nationaliteit her terug aan nam ,en de kinderen toen nog minderjarig waren.Me dochter had destijds een relatie nog in Nederland ,en dat is beeindigd en is sinds vorig jaar oktober 2014 terug gekeerd naar huis.Ik ben haar wettelijke moeder.
Ze word eerstdaags 24 jaar en heeft net een E-kaart bekomen.Ze heeft hier ook werk sinds nu ook 2 maanden.Ze woont dus thuis.
Nu had ik een vraagje.Had al bij de gemeente navraag gedaan , ik heb namelijk een verzoek ingediend bij de Rechtbank van 1 ste aanleg in Hasselt voor dringende voorlopige maatregelen.Want dat kan je niet meer aanvragen op het Vredegerecht.
Nu vernam ik van de gemeente dat ik geen uitkering kan krijgen gezien mijn dochter een E-kaart heeft en dus zij blijkbaar gekoppeld is aan mijn man zijn loon.
Volgens de gemeente zou ze dan terug moeten naar Nederland.Maar dan vind ik dat te gek want a. ik heb een zoon nog minderjarig en staat tenlaste van mij ik heb het hoederrecht.En hoezo moet ze terug naar Nederland ik ben haar moeder,ze word eerstdaags 24 jaar,..Zij heeft een ibo contract in juni gaat ze in vaste dienst.Dat hebben we formeel op schrift van zowel VDAB als van haar werkgever.Alleen ze word daar ingewerkt.Ze heeft niet voldoende loon om nu iets te gaan huren ,ze krijgt loon van vdab en van RVA.Maar dat is per maand verschillend.Ze werkt nu 24 uur maar gaat straks voor 30 uur in vaste dienst.
Wat voor problemen kan ik krijgen,..moet zij terug,..Zij heeft daar niemand.Haar zusje en broertje wonen hier ook.
En hoe pak ik dit aan.
Kunt U mij raad geven.