Vraagje over domicilie

roadie

#16 , 03 jun 2008 11:19

Beste Jan,
hier komt deel 2 van de thriller.
Man en vrouw besluiten (vooral man) na een uitgeblust huwelijk uiteen te gaan. Alles verloopt in alle vriendschap. De echtgenote (want ze zijn nog niet gescheiden) aanvaardt zelfs dat de man een ander domicilie vindt, er gaat wonen en ook een vaste vriendin waarmee ze goed overeenkomt.
Maar ja, een mens is niet gemaakt om alleen te blijven en de vrouw leert via de dansclub een echte soulmate kennen. Hij is intelligent, lief en kan het ook zeer goed stellen met haar zoontje.
Ondertussen – gezien er nog steeds niets geregeld is – woont ze nog steeds in de vroegere woning, heeft de auto van haar man en ook praktisch alle inboedel.
Met de vriend gaat het zo goed dat ze na één maand een koppel kunnen genoemd worden. Na nog één maand wil het zoontje niet meer naar zijn echte papa, want de vriend is zoveel leuker.
De echtgenoot ziet dit met lede ogen aan en besluit korte metten met deze situatie te maken. Wat? Wonen in mijn huis? Rijden met mijn auto? En verdorie mijn inboedel nog gebruiken? En mijn zoontje?
Hij besluit werk te maken van een scheiding... Spannend niet?...
Wat de man niet weet is dat de nieuwe vriend (die niet van gisteren is) van zijn vrouw zich heeft laten inlichten over de ganse situatie: wanneer de man in de startblokken staat krijgt hij ’s morgens vroeg in zijn nieuwe thuis het bezoek van de deurwaarder: “Betrapping op overspel, meneer!”
Hij probeert zich nog te verweren maar krijgt een brief van de advocaat van zijn vrouw dat hij betrapt is op overspel en dat hij ook nog eens de echtelijke woning heeft verlaten zonder toelating van zijn echtgenote. (Niets hoefde op papier, want alles ging toch in alle vriendschap, nietwaar?)
Gevolg: een financieel debacle, het spook van de alimentatie duikt op!
Enz, enz…
Ik zou zo nog een tijdje kunnen doorgaan, maar het is genoeg geweest. Humor mag soms, maar met mate.
Beste Jan,
contacteer nu het nog kan een bemiddelaar of een notaris voor diepgaande bespreking van een EOT
Je doet aan “wishful thinking” wanneer je stelt in alle naïviteit dat alles wel los zal lopen. Je kan met twee volwassenen te maken hebben die blijkbaar iedere binding met de realiteit hebben verloren. Iedere raadsman weet, dat als je alles maar laat aanmodderen, er gegarandeerd verrotting optreedt. Hoe langer het duurt, hoe groter de kans dat er iets misloopt. Daar gaan je dromen van een rimpelloze scheiding. Een verwittigd man is er twee waard, en kom binnen een paar maand niet op dit forum terug met een paar héél andere vragen en dat ik moet zeggen “I told you so…”

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Echtscheiding”