Ben gehuwd met scheiding van goederen, 1kind en huis gekocht.
Huis werd aangekocht voor 240.000euro; we leenden hiervoor 160.000euro, de rest, alsook registratie, notaris en bank kosten werden volledig door mij betaald. Man heeft geen enkele eigen inbreng.
We betalen sinds 9maanden de lening af, maar man heeft enkel de eerste 2maanden mee betaald. Sindsdien betaal ik alleen.
Welke stappen dien ik te volgen; advocaat of notaris? Waar dien ik allemaal rekening mee te houden?
Ik zou bij scheiding graag de woning behouden, en dus lening verder alleen afbetalen.
Indien mijn financiele toestand volstaat voor de bank en dit dus kan, moet de lening dan opnieuw geschreven worden, of hoe werkt dit precies?
Met welke kosten dien ik hier rekening te houden
Man heeft niet geïnvesteerd en bijna niets afbetaald aan de woning. Kan hij toch iets financieel van mij eisen?
Welke bewijzen dien ik te verzamelen?
Man ziet het nog niet zitten om zijn luilekkerleven op te geven, zou liever nog wat op mijn kap blijven leven. Ik weet dus nog niet of scheiden met onderlinge toestemming erin zit. Indien dit niet lukt, gaat het dan zowieso via advocaten, dus alle extra kosten daarvoor?
Kan ik intussen eisen dat hij de woning verlaat ofzo? Of kan hij de rest van de procedure nog blijven verder profiteren?
Wat zie ik eventueel nog allemaal over het hoofd? Wat moet ik allemaal regelen?
Ik wil gewoon de toekomst van mijn dochter en mezelf wat veilig stellen. Ik heb hier ongeveer alles in geïnvesteerd en zou niet graag met een enorme financiele kater achterblijven. Ik hoef er niets bij te winnen (onderhoudsgeld etc lig ik momenteel niet wakker van), maar ik ben gewoon bang om alles te verliezen.