Toegang tot het huis bij echtscheiding

Joske007
Topic Starter

Toegang tot het huis bij echtscheiding

#1 , 01 jun 2008 21:22

Ik ben volop bezig in een EOT. Als man koop ik het huis over van mijn ex-vrouw. Voorlopig is er een week om week regeling (kinderen blijven in ouderlijk huis maar wij wisselen af) Mijn vrouw verhuist kortelings naar een andere woning. Nu zou ik graag willen weten welke rechten ik heb. Kan ik eisen dat ik aanwezig kan zijn tijdens deze verhuis. (Verhuis zou gebeuren in de week dat mijn ex-vrouw het huis bewoont) Aangezien mijn persoonlijke spullen in het huis aanwezig zijn zou ik bij deze verhuis aanwezig willen zijn. Kan mijn vrouw verbieden dat ik hierbij aanwezig ben?

De verhuis zou gebeuren midden in de maand. Kan mijn ex-vrouw eisen dat zij nog toegang mag hebben tot het huis tot het einde van de maand (voor deze maand betaalt zij de lening van het huis ook nog mee) of kan ik bijv. 2 dagen na haar verhuis nieuwe sloten laten zetten op de deuren. (zij zet haar domicilie vanaf de verhuisdatum ook op haar nieuwe adres)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roadie

#2 , 02 jun 2008 11:17

Vooraleer te antwoorden zijn er toch enkele zaken die we zouden moeten weten (buiten het feit dat ik nog maar weinig zo'n secht ineengestoken EOT heb gezien).

Wat staat er exact in de overeenkomst EOT betreffende het domicilie en de verkoop van de woning?
Waar staat uw domicilie nu en waar dit van uw echtgenote (1 week om en om?)
Wat staat er beschreven in de boedelbeschrijving van het contract EOT maw persoonlijke/gemeenschappelijke goederen?

roderidder
Contacteer: Website

#3 , 02 jun 2008 12:31

Kan ik eisen dat ik aanwezig kan zijn tijdens deze verhuis. (Verhuis zou gebeuren in de week dat mijn ex-vrouw het huis bewoont)
Kan je dit niet bespreken met de moeder? Naar mijn mening is de kans realistisch dat ze hier mee instemt, overigens zijn de kinderen er mogelijks er ook bij. In de week dat ze in de gezinswoning woont kan ze bij kwade wil ook zaken laten verdwijnen. Hier horen we je nog niet klagen dus zou ik niet dadelijk focussen om voor het allerergste te vrezen maar wel focussen om de goede verstandhouding te blijven behouden.

RR

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”