bedrogen > scheidingsprocedure

Marvo
Topic Starter

bedrogen > scheidingsprocedure

#1 , 28 mei 2008 11:11

Hoi,

Hopelijk zit dit in de juiste rubriek.

Ik had al een sterk vermoeden dat m'n vrouw achter m'n rug een (nieuwe) relatie had met een andere man. Hoe ik er achter gekomen ben is misschien minder legaal. Alhoewel...

Even uitleggen: haar account op haar PC is beveiligd met paswoord, het mijne niet. Vermits windows qua beveiliging van bestanden mager scoort ben ik dus langs mijn account in haar MSN logs en mailbestanden gaan snollen. Wat ik al dacht werd bevestigd, om je koude rillingen van krijgt. Kortom ze heeft al meer dan 2 maand contact met iemand, en de vele avondjes dat ze zogezegd naar een vriendin is, naar de kine voor haar rugletsel of er even uit moet om welke reden ook waren dus leugens.

Hoever de nieuwe relatie staat is me niet duidelijk, wel heb ik alles nu zwartwit op staan. Zij denkt nog altijd dat een account beveiligen mij de toegang tot alles ontneemt, ik laat ze nog even in de waan.
Ik ben eerst info aan het verzamelen over de (juiste) stappen die ik mag ondernemen. We hebben ook nog 2 kinderen en die wil ik alle ellende van een (v)echtscheiding besparen. Ook een afbetaald gezamelijk huis.
Zij heeft geen inkomen en is volledig ten laste van mij.

Kan iemand me raad geven? Welke procedure start ik op?
Ik weet niet of ik nog onder 1 dak kan blijven wonen met iemand die me bedriegd. Mag ik vertrekken voordat de scheidingsprocedure (welke vorm dan ook) start?

Dank u op voorhand voor uw reacties.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah

#2 , 28 mei 2008 11:37

Indien u verdergaat met het lezen van de persoonlijke mail van uw vrouw, kunt u ZELF serieus in uw eigen vel snijden. Ik zou daar eerlijk gezegd mee ophouden, hoe erg de situatie ook voor u is.

U kunt eventueel uw vrouw "officieel" laten betrappen maar dan moet u wel weten waar ze zit natuurlijk. Betrappingsprocedures kosten namelijk geld en als het mislukt, is het meestal voorgoed verloren omdat de bedriegende partner dan alert is.

Ik zou ook niet zomaar vertrekken.

Ik voel ook eigenlijk twijfel of u wel WILT vertrekken. Dat moet u eerst zelf uitmaken natuurlijk.

Indien het tot een breuk komt, probeer die dan zo "sereen" mogelijk te laten verlopen, ten bate van de kinderen. Maar dat wil niet zeggen dat u zich moet laten "rollen".

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Marvo
Topic Starter

#3 , 28 mei 2008 13:20

Moesten er geen kinderen zijn was ik gisteren al vertrokken, daarom de twijfel, hen wil ik niet in een zwart gat te laten vallen.

Misschien is het lezen (toch op mijn manier) van haar post er net over.
Betrappen, ook al aan gedacht, misschien kan ik een vriend overhalen haar eens te volgen. Maar ook dit is weer geen officieel bewijs neem ik aan? Ze is er meestal ook maar enkele uren bij, dus dit wordt moeilijk.

Als er nog forumbezoekers zijn in zulke situatie, graag uw ervaring en meningen.

Reclame

Marvo
Topic Starter

#4 , 01 jun 2008 00:16

Enkele forumleden hebben me een PM met info gezonden, bedankt.
Ze raden me een EOT met onderlinge toestemming aan maar nu begin ik wel te twijfelen.

Intussen ben ik verder gaan speuren naar allerlei aanwijzing en onregelmatigheden (niet op die pc), gewoon (bijna ziekelijk ik weet het) kilometerteller van de wagen gaan checken voor en na haar uitje, trackinglogs van de GPS gaan zoeken (heeft ze bij haar laatste ritjes natuurlijk uitgeschakeld) enz. Ik weet bvb al waar die man woont, ook waar ze meestal afspreken. En dat doet ze blijkbaar altijd als ik op m'n 2 kinderen moet passen of moet gaan werken en ze op school zitten. Ze is trouwens eergisteren gezien door een kennis... m'n vrouw weet nog van niets. Weer op glad ijs: diene kerel zijn werkuren en uren dat hij van zijn vrouw weg kan staan zwart op wit in een mail. Nog erger diene kerel is getrouwd... Haar laten betrappen wordt bijna kinderspel.

Ook de bankrekening heb ik nagekeken en het afgelopen jaar is er heel wat cash geld opgenomen en verdwenen. Waarom ik dat nu pas zie, zij doet meestal de betalingen edm. Stom van me maar m'n blind vertrouwen is (weeral) geschaad... ze is me al aan het pluimen voordat we aan het scheiden zijn. Ik ben daar gewoon stomweg ingelopen en bewijs dat maar eens. Wat ga ik nog allemaal tegenkomen...

Voor de kinderen een simpele EOT, maar langs de andere kant heeft ze me al serieus belogen en bedrogen. Ik ben ten einde raad aan het geraken.

Zijn er hier echt geen mensen in een vergelijkbare situatie.
Of beter eens met een bemiddelaar of notaris gaan praten? Wat vragen (centjes) deze trouwens voor een eerste gesprek?

YoeriS

#5 , 01 jun 2008 00:27

ga eens langs bij een advocaat in familiezaken, eerste gesprek is meestal gratis.
Een gerechtsdeurwaarder is gerechtigd om overspel vast te stellen tussen 6h en 21h, moest u er ooit zeker van zijn dat ze een afspraakje hebben geregeld...

dropke

#6 , 01 jun 2008 08:33

goh, en wat heeft dat allemaal voor zin, dat laten betrappen...
ik ben zeven jaar geleden gescheiden, maar omdat alles zolang duurde, m'n ex partner ondertussen een nieuwe relatie had opgebouwd, raadde m'n advocaat aan om hem te laten betrappen op overspel, dat zou de zaak versnellen. ja dat heeft het inderdaad gedaan, maar de ruzies, en de miserie die je er mee krijgt, pff nee ik zou dat zeker niet meer doen. uiteindelijk is het altijd de bedoeling geweest voor mij dan om er voor te zorgen dat alles goed geregeld is voor de kids. maar dat heeft heel veel moeite gekost en is allemaal heel stroef verlopen.

ik zou nu als ik het zou overdoen, een EOT opstellen, met een bemiddelaar. hoe erg het ook is wat je partner nu doet.. maar uiteindelijk moet je blijven overeen komen onwille van je kids.
en met wraakgevoelens kom je daar toch niet verder mee.
maar 't is natuurlijk iets dat je zelf moet bezien he. je moet eerst weten of je uit elkaar wil gaan he.

bemiddelaar

#7 , 01 jun 2008 10:29

Vraag bij het maken van een afspraak duidelijk na wat je moet betalen voor een eerste gesprek, want het is zeker niet zo dat iedere advocaat een eerste gesprek gratis aanbiedt.

Bij een notaris is een eerste gesprek wel gratis.
Ga je langs bij een bemiddelaar werkzaam in een Centrum voor Algemeen Welzijnswerk dan is het eerste gesprek ook gratis.
Bij een zelfstandige bemiddelaar varieert de kostprijs tussen de 30 en 80 euro voor een eerste gesprek.

De bemiddelaar kan u trouwens informatie geven omtrent de voor- en nadelen van de verschillende echtscheidingsprocedures. De bemiddelaar helpt u om alles op een rijtje te zetten (emotionele, relationele en juridische aspect van een echtscheiding). Dit biedt u de mogelijkheid om de voor jullie gepaste procedure te kiezen.

Zelfstandige bemiddelaars kan je vinden via www.forumbemiddeling.be of www.juridat.be/bemiddeling of www.bemiddelingvzw.be

Bemiddelaars in het CAW kan je vinden via www.caw.be

Rebel-with-a-cause

#8 , 01 jun 2008 10:51

In eerste instantie zou ik je ook aanraden om een EOT op te stellen.
Toch wil ik je de optie van een 'betrapping' niet onthouden. Daarmee stel je een groot deel van je inkomsten veilig. Als je 'overspelige' partner behoeftigheid kan aantonen, zou ze wel eens aanspraak kunnen maken op onderhoudsgeld. Dit is te vermijden door haar te laten betrappen. Tenslotte maakt zij een keuze niet?

Op deze site kun je veel relevante informatie vinden.

roadie

#9 , 01 jun 2008 11:11

@Rebel: je was me net iets voor, maar daar leg je inderdaad de vinger op de wonde: alimentatie.
Ontsnapping: vaststelling overspel.
Maar ik ga het geen 1000 keer zeggen: als je dit middel gebruikt moet je verdorie 100% zeker zijn dat het van de eerste keer prijs is, een tweede kans krijg je niet.

Marvo
Topic Starter

#10 , 01 jun 2008 11:23

Lange en vooral dure procedures wil ik vermijden. Zo te horen is een EOT en 'als vrienden(?) uiteen gaan' hier de enige oplossing om de kinderen een hoop myserie te besparen. En hou alle mogelijke bewijzen als een stok achter de deur voor het geval ze me wil 'uitmelken'.

Morgen maak ik een afspraak met de notaris, er is ook onroerend goed in het spel, die zal ik toch nodig hebben.

Allemaal bedankt voor de reacties (ook via PM).

Terug naar “Echtscheiding”