wijziging verblijfsregeling kids

philippe26
Topic Starter

wijziging verblijfsregeling kids

#1 , 15 mar 2015 20:36

Op het moment is de verblijfsregeling voor de kinderen om de 14 dagen in het weekend. Ik wou nu een wijziging naar een week om weekregeling. Ik heb mijn ex gevraagd of ze daar mee akkoord gaat. Niet dus. Ik heb dan ook procedure familierechtbank in gang gezet.
Nu mijn ex dit weet probeert ze me met vanalles te dwarsbomen.
Mijn oudste dochter zit al van de kleuterklas op dezelfde school. Van mijn thuis uit gemakkelijk te bereiken. Nu ineens wilze haar vanschool laten veranderen zonder mijn inspraak naar een school wat uit de richting van mij. Probleem 1
2de probleem mijn dochter heeft pas facebook. Ik had die aangemaakt. Mijn ex controleert mijn dochter haar berichten. En heeft bepaald datalleen in en mijn vriendin en mijn ouders vrienden mogen zijn met haar. En niemand anders van mijn familie. Hqar familie dus wel en haar vriendinnen van het school. En zo probeert ze mij uit mijn tent te lokken. Nu vraag ik mij af wat ik kan doen hiertegen. Ik weet nog niet wanneer mijn dossier voorkomt.
Mijn kids gingen akkoord met de week om week regeling. Ik ben aan het denken om de kids ook te laten horen door de familierechtbank.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 16 mar 2015 10:43

Er is sowieso co-ouderschap, dus hebt u ook evenveel recht om méé de school te bepalen. U kan aan de rechter eventueel vragen om de school vast te leggen in een vonnis.
Facebook: wat is de leeftijd van uw kinderen?

Turaki

#3 , 16 mar 2015 10:57

Meteen zowel de huidige school als de door uw ex gewenste via AS (en kopie via gewone post) aanschrijven om hen te melden dat u niet akkoord gaat met een schoolverandering, en dat bijgevolg uw kinderen niet van school mogen veranderen zonder uw toestemming. Verwijs hierbij ook naar de omzendbrief NO/2005/01 (13AC) "Ouderlijk gezag in onderwijsaangelegenheden", dewelke normaal bij de directie gekend moet zijn.

School mag dan niet meer een kind in- of uitschrijven zonder uw toestemming.

Reclame

duma

#4 , 16 mar 2015 15:57

Toevoeging: als een school niet op de hoogte is van het feit dat u uw toestemming niet geeft, mag zij ervan uitgaan dat, als één ouder komt inschrijven, de andere ouder akkoord gaat. Dit omdat het vaak voorkomt dat slecht één ouder de inschrijving komt doen, omdat de andere ouder moeten werken of op de kinderen let bijvoorbeeld. Daarom is het dus belangrijk dat u expliciet aan de school meldt dat u niet akkoord gaat met een in of uitschrijving.

philippe26
Topic Starter

#5 , 16 mar 2015 16:45

Inzake het facebook gebeuren. Mijn dochter wordt in juni 13 jaar.

JPV

#6 , 16 mar 2015 16:50

Dan overtreed jij (en je dochter) feiteilijk de Facebook gebruiksregels. Op zich geen probleem als je ex zich er ook niks van aantrekt, maar met een eenvoudige pennetrek kan haar account geschrapt worden. Belgische rechter zal zich daar wel niet mee bezighouden :)

philippe26
Topic Starter

#7 , 16 mar 2015 16:55

Ja maar ze werd dus in de klas uitgelachen omdat ze de enige was zonder facebook. Ze heeft haar account nu nog maar 2 weken. En binnen 3 maanden wordt ze 13.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#8 , 16 mar 2015 21:45

http://www.ond.vlaanderen.be/edulex/dat ... ocid=13584" onclick="window.open(this.href);return false;.

Terug naar “Echtscheiding”