nog mede-eigenaar?

karin-m-k
Topic Starter

nog mede-eigenaar?

#1 , 20 jan 2015 09:50

Beste,

sind juni 1995 ben ik uit de echt gescheiden. Wij hadden toen net een woning gekocht. Deze is geheel in eigendom van mijn ex gekomen. Hij heeft de lening volledig overgenomen. Ook de schuldsaldo-verzekering is destijds aangepast.
Maar nu kreeg ik vorig jaar een rekening ter betaling van urbanisatie van desbetreffende woning in de bus. Ik heb bezwaar aangetekend. Alle documenten die ik in mijn bezit had zijn opgestuurd geweest naar het college van burgemeester en schepenen. Mijn bezwaar in verworpen, want blijkt dat er nooit een wettelijke overdracht van desbetreffende woning is geweest.
Hoe kan ik dit het best rechtzetten? Ze sturen mij (gemeente) naar een notaris om de overdracht te regelen, maar dit zou volgens hun een flinke som kunnen kosten.
Nog een noot: ik en mijn ex komen nog uitstekend overeen en onze zonen zijn beste kameraden. Ik wil hier dus geen ruzie over veroorzaken. Gewoon dat huis aan hem "schenken" op een wettelijke manier die niet te veel gaat kosten. Iemand een goede raad? Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 jan 2015 10:52

Door een lening over te nemen wordt je nog geen eigenaar. Dat moet via een notaris gebeuren en een notariële akte.
Indien dat destijds niet is gebeurd, ben je nog steeds voor de helft eigenaar, en dit sedert 1995.

karin-m-k
Topic Starter

#3 , 04 feb 2015 08:16

Blijkbaar had de notaris dat vergeten door te geven aan bevoegde instanties. Zou nog een half jaar kunnen duren eer de fout rechtgezet is. Akte was dus wel in orde!
(Ben benieuwd of ik hier nog een rekening voor ga krijgen.)

Reclame

Vandebos

#4 , 04 feb 2015 09:14

Indien u hierdoor extra kosten heeft bij derden (lees overheid), kan u deze steeds verhalen op de notaris.

karin-m-k
Topic Starter

#5 , 04 feb 2015 11:18

Dank u voor de tip!

Terug naar “Echtscheiding”