onderhoudsgeld aan ex vrouw

dubbeldekker
Topic Starter

onderhoudsgeld aan ex vrouw

#1 , 15 jan 2015 08:43

geachte ,

ik zit meet een vraag over onderhoudsgeld ,
op februari 2011 gaan ik en mijn ex uit elkaar alles wordt geregeld via een eot bij een notaris ,

Onderhoudsuitkering betalen ten bedrage van drie honderdvijftig euro
(350,00 euro) , en is beperkt tot vijf jaar, namelijk tot april 2016.
Deze uitkering komt te vervallen wanneer mijn ex hertrouwd of met een andere persoon samenwoont .
De inschijving in het bevolkingsregister op een ander adres dan dat van de uitkeringsgerechtigde bewijst niet dat er geen samenwoning zou bestaan

Partijen sluiten de herziening bevoegdheid van de rechter bij toepassing van artikel 301,§ 7 B.W. uitdrukkelijk uit , zodat eerder welke wijzeging , die niet voorzien werd in onderhavige overeenkomsten , niet mogelijk is

in april 2013 komen we overeen om het bedrag te verminderen en tot december 2015
in juni 2013 gaat ze oficeel samenwonen ( op het zelfde adres ingeschreven) met haar nieuwe vriend en stelt me hier niet van op de hoogte
dus ik blijf in ontwetendheid verder betalen tot op vandaag , = 19 maanden

heb nu een officeel attest van samenwoonst van haar van in december 2014 en heb het onderhoudsgeld stop gezet ,
vraag 1 : kan ik het teveel betaalde onderhoudsgeld terugvorderen
vraag 2 : wat als ze morgen zegt tegen haar nieuwe vriend je moet je adres ergens anders zetten , moet ik dan terug onderhoudsgeld betalen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 15 jan 2015 09:03

Ja en neen.

dubbeldekker
Topic Starter

#3 , 15 jan 2015 09:48

geachte , wil dat zeggen op vraag 1 ja , en op vraag 2 neen

Reclame

duma

#4 , 15 jan 2015 10:54

Ja :)
Mijn excuses voor de kortheid van het bericht.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 15 jan 2015 13:22

En van het ogenblik van ingebrekestelling kan u de gerechtelijk en wettelijke intrest vragen wegens niet verschuldigde betaling.
Brief zowel via AS en via gewone brief verzenden en naar elkaar verwijzen.
Bij de gemeente wel een attest van woonst gaan vragen ...neem wel het vonnis/authentieke akte mee waarin de voorwaarden vermeld staan.
Dat is een belangrijk bewijsstuk dat de exacte datum bepaald waarop ze wettelijk ( inde zin van samen) woonde.

ddanck
Contacteer: Website

#6 , 16 jan 2015 10:10

Beste

U dient een dagvaarding uit te brengen wegens onverschuldigde betaling.

U kan daarvoor ook beslag laten leggen zodat u uw geld zeker terugkrijgt.

Als u kan bewijzen dat de gelden te kwader trouw werden bijgehouden, heeft u zelfs recht op intrest vanaf datum storting.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Terug naar “Echtscheiding”