Kan mijn ex zomaar 30km (heel slechte verbinding naar de school van de dochter) verder gaan wonen? Wij hebben een niet-gedocumenteerde onderlinge afspraak om binnen 3 gemeentes te blijven voor het welzijn van ons dochtertje van 5. Ik heb mij aan die afspraak gehouden door een huis te kopen binnen die 3 gemeentes (anders had ik bij mijn nieuwe partner kunnen intrekken die in een aanpalende gemeente een eigendom heeft), maar mijn ex gebaart nu van krommenaas.
Hij houdt zich ook niet aan de afspraak om op tijd thuis te zijn als onze dochter bij hem is (afgesproken ten laatste 18u30, is vaak 20u of later of soms zelfs helemaal niet) en vraagt elk jaar opnieuw om de regeling aan te passen omdat dat beter uitkomt met de uren van zijn nieuwe vriendin (waar ik mee instem).
Zijn nieuwe vriendin is zwanger en ik vermoed dat hij daarom wil verhuizen. Nu woont hij boven zijn moeder in een appartement met 3 slaapkamers, maar de afstand met haar familie is vrij groot (zij is Limburgse).
Omdat ik dus mijn bedenkingen heb geuit over het uur dat onze dochter zou moeten opstaan om op tijd op school te geraken, verandert mijn ex weer eens van gedachte en wil hij plots weer de regeling die via de advocaten is afgesproken.
Ik ben het beu dat ik heel de tijd zijn grillen moet doorstaan omdat hij weer eens iets niet goed heeft gelezen of omdat het niet uitkomt met zijn nieuwe vriendin haar werkende weekends of gewoon omdat het hem uitkomt om mijn planning in de war te gooien.
Mijn vraag is nu of ik een kans maak in de rechtbank om de gehele regeling te laten herzien zodat ons dochtertje in de week niet meer naar haar vader hoeft. Ze begint zelf ook te beseffen dat ze vaker bij de oma zit en dat ze haar papa niet vaak ziet (alleen in het weekend en dan nog ziet ze hem soms zelfs niet) en ze komt ook met verhalen thuis waar ik me echt niet goed bij voel.
Ik heb bewijzen dat mijn ex zich niet aan de afspraken houdt en dat dit geen "uitzonderlijke" gebeurtenis is.