mijn dochter wil weglopen

fdc6506
Topic Starter
Berichten: 14

mijn dochter wil weglopen

#1 , 11 jan 2015 20:16

ik ben nu reeds een paar jaar gescheiden met co-ouderschap. vandaag is mijn dochter weggelopen bij har moeder en is later teruggekeerd. ze heeft mij gevraagd of ze mandag na school bij mij mag komen omdat ze het daar niet meer uithoud. wat kan ik doen om zelf niet in de problemen te komen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 11 jan 2015 20:17

Hoe oud is uw dochter?

fdc6506
Topic Starter
Berichten: 14

#3 , 11 jan 2015 20:22

14 jaar

Reclame

eylis
Berichten: 8852

#4 , 11 jan 2015 20:27

U moet overleggen met de moeder hoe jullie dit gaan aanpakken. Het beste is nog een gesprek mét de moeder én met je dochter samen. "omdat ze het daar niet meer uithoudt"doet me vermoeden dat ze in de puberteit is aanbeland. Als er geen ernstig gegronde vermoedens zijn dat ze slecht of onheus behandeld wordt is het tijd dat jullie samenzitten. Haar zinnetje zomaar geven zonder overleg met haar moeder kan je dochter de mogelijkheid geven om jullie tegen elkaar uit te spelen.

fdc6506
Topic Starter
Berichten: 14

#5 , 11 jan 2015 20:37

er valt niet met haar moeder te spreken. ze behandeld haar als iets minderwaardig en mijn zoon is haar god en kan niets misdoen. ze heeft ook al een paar keer slagen gekregen van haar. wat ik wil weten is of ik met haar bij de politie moet gaan en het laten optekenen dat ze weggelopen is.

Franciscus
Berichten: 38739

#6 , 11 jan 2015 21:07

U kan altijd terecht bij de sociale dienst van de de jeugdpolitie van uw lokale politie.
Ook bij het CLB van haar onderwijsinstelling of
bij het vroegere Comité Bijzondere Jeugdzorg.

Maar in eerste instantie zijn het de ouders dit samen moeten overleggen dus best eens met uw ex bellen om te vragen wat er juist allemaal aan de hand is.
Uiteraard ook eens met de dochter praten.
Indien er bij de moeder geen strafbare feiten gebeurd zijn kan dochter beter terug naar moeder gaan.
U dient als dochter wel bij u blijft zeker dit melden bij de politie. Deze stellen PV op inzake problematische opvoedingsituatie POS ...

Wat algemeen want alles hangt heel veel af van de leeftijd van dochter.
Ik lees nu 14 jaar ... op die leeftijd kan ze wel gehoord worden door de rechter maar heeft ze nog geen directe stem over waar ze wil verblijven dat zal in het vonnis staan en bepaald zij door de rechtbank.

Het verhaal dat u doet is wat uw dochter u verteld vermoed ik ..neem contact op met uw ex. Neem het gesprek op --blijf uiteraard rustig.
U zal inderdaad vanavond nog naar de politie moeten om aangifte te doen.
Morgen dan naar de sociale dienst van de jeugdpolitie maar vanavond zeker al aangifte gaan doen.

Beau82
Berichten: 15

#7 , 11 jan 2015 23:21

Bel de politie, ze komen wel tot bij u. Ze gaan praten met uw dochter en uw ex om zo de gemoederen wat te laten bedaren. een overeenkomst uitwerken, voor vannacht, morgen na school afhankelijk van de situatie. Dit word dan op papier gezet
weet wel dat hiermee de kous niet af is, er zal nog veel gepraat moeten worden.
Weet ook wat jezelf wil. Het vonnis kan mss herzien worden, wil jij dit, wil je dochter dat, ... als jullie het eens zijn hierover neem contact op met je advocaat

Franciscus
Berichten: 38739

#8 , 11 jan 2015 23:27

In principe komt politie alleen voor dringende zaken ter plaatse - trouwens zo'n zaak wordt beter door een OGP of iemand van de wachtdienst in een PV gezet - deze zullen trouwens direct contact opnemen met de procureur des Konings met wachtdienst net omdat het een delicate zaak is.
Interventie-inspecteurs zijn bedoeld voor dringende zaken - een zaak zoals deze kan men beter op het niveau van wachtdienst en jeugdpolitie behandelen.

giserke
Berichten: 2434

#9 , 12 jan 2015 09:38

Volgens mij kun je best eerst eens samen zitten met iemand die neutraal het gesprek tussen U 3 kan leiden.
Een psycholoog of sociaal assistent die ervaring heeft met kinderen in echtscheidingen.
Zij kunnen vaak bepaalde vragen stellen die er voor zorgen dat problemen opengetrokken worden.
Maar zij zijn ook beter in staat, indien er effectief iets strafbaars is gebeurt dit te detecteren.

Die nemen gesprekken af individueel, en nadien komt er een confrontatie. Die confrontatie moet er sowieso komen.
De jeugdpolitie zou dit ook doen.

Wat U zelf betreft, idd U brengt best ook de sociale dienst van de jeugdpolitie op de hoogte.

Terug naar “Echtscheiding”