Valt er iets te doen of ben ik de pineut?

Peter H
Topic Starter

Valt er iets te doen of ben ik de pineut?

#1 , 29 dec 2014 13:57

Wettelijk gescheiden, co-ouderschap en bi-locatie week/week.
Mijn ex vrouw speelt de dramaqueen en omwille van een conflict, weigert ze onze kinderen mee te geven (leeftijd 14 en 9 jaar)
Ik heb aangifte gedaan bij de politie, wat kan ik nog meer doen? Hoe kan ik onze kinderen bij mij krijgen deze week nog? (we hebben een reis geboekt gezien het vakantie is en nu krijg ik de kinderen niet mee)
Hoe kan ik mijn ex vrouw dwingen om het vonnis uit te voeren?
Onder welke voorwaarden mag ze de kinderen bij haar houden? Welk excuus zou ze kunnen gebruiken om de kinderen niet mee te geven?
Hoe kan ik de de kinderen voltijds bij mij krijgen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Toby1

#2 , 29 dec 2014 14:13

Als er een vonnis is, waarin staat dat de kinderen die week bij jou verblijven, kan je een gerechtsdeurwaarder aanstellen. Je moet wel weten, dat de gerechtsdeurwaarder de kinderen dan 'manu militari' zal overbrengen naar jou, dit is voor de kinderen niet altijd even fijn.

Probeer haar misschien op andere gedachten te brengen door te zeggen dat de "niet-afgifte" ex art 432 Sw strafbaar is. Daarop staan zware boetes en veel parketten zien dit als een prioriteit. Mocht dat niet lukken kan je zeggen dar je langskomt met een deurwaarder.
Het enige rechtsgeldige excuus lijkt mij het geval waarin kind ernstig gevaar zou lopen.

Als je de kinderen voltijds bij jou wil krijgen zal je daarvoor een nieuw vonnis moeten krijgen. Rechters zijn evenwel niet vaak geneigd deze uit te spreken, tenzij er sprake is van verwaarlozing e.d. of indien beide ouders akkoord gaan.
Het komt er niet op aan alles te weten. Aan alles denken, daar komt het op aan.

Peter H
Topic Starter

#3 , 29 dec 2014 14:24

Wie betaalt de gerechtsdeurwaarder? En kan ik dat op één dag regelen? We zouden donderdag op lang weekend vertrekken.

Reclame

Peter H
Topic Starter

#4 , 29 dec 2014 15:13

Kan een GDW het kind echt wegnemen of alleen een PV opstellen bij weigering?
Wanneer zal de politie zich verplaatsen tot de woning van mijn ex?

Peter H
Topic Starter

#5 , 04 jan 2015 14:59

Ik zou een aantal punten willen veranderen in de EOT, ex zal waarschijnlijk ertegen zijn.
Is het mogelijk om een EOT te veranderen en hoe?

BloodNight

#6 , 04 jan 2015 15:48

Politie en deurwaarder zullen de kinderen niet 'manu militari' meenemen!
Aangifte doen bij de politie en eventueel door deurwaarder laten vaststellen dat u de kinderen niet meekrijgt.
Advocaat inschakelen en bespreken wat mogelijk is, eventueel kort geding starten.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#7 , 04 jan 2015 19:21

Correct ...dringend kortgeding en ik denk dat rechter daar niet mee zal lachen.
Uw advocaat schadebedingen laten vragen van x€ dag bij niet opvolgen of zelfs omkeren van regeling kinderen bij u en omgangsrecht bij uw ex.

Terug naar “Echtscheiding”