schoolonkosten

philippe26
Topic Starter

schoolonkosten

#1 , 04 dec 2014 17:41

Ik heb een vraagje.

Ik betaal de helft van de schoolonkosten van mijn dochter. Nu krijgt mijn exwel de studiebeurs toegewezen.
Mag ik dat van de totaalsom aftrekken of niet.
Die studiebeurs dient toch voor dergelijke zaken of niet?
Mijn dochter zit in het eerste middelbaar

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 04 dec 2014 17:45

met de studiebeurs zouden eerst alle schoolkosten betaald moeten worden. en daarna zouden pas de overblijvende kosten in twee gedeeld moeten worden. Daarom vraagt u best een boekhoudingsschhriftje aan de andere ouder mét daarin ook de studiebeurs verrekend. U heeft het recht dat in te kunnen kijken.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 dec 2014 17:46

Kosten worden eerst betaald met studiebeurs de rest wordt gedeeld.
U wordt copie van bedrag studiebeurs en kosten (facturen enz) van overgemaakt. Van het resterend bedrag betaald u de helft.

Reclame

Madeliefje35

#4 , 04 dec 2014 19:41

Dit staat ook zo bij ons in de vonnissen van mijn vriend en zijn ex-en...
Bij mij en mijn ex hebben we in de EOT gezet dat de studietoelage niet gedeeld wordt. Mijn ex verdient zo'n 700 euro netto meer dan ik. Het is ook zo dat ik alleen de studietoelage kan aanvragen zolang ik niet wettelijk samenwoon of getrouwd ben. Vanaf dan, zal het inkomen van mijn vriend meegerekend worden, en zal ik waarschijnlijk hem niet meer kunnen aanvragen.
Dus is het te zien wat er in het vonnis/EOT staat...

duma

#5 , 05 dec 2014 09:07

Indien er niets specifiek over geschreven staat, wordt de studiebeurs ook gedeeld.
U vraagt dus aan uw ex het bewijs van die studiebeurs en dan hebt u de keuze:
Ofwel geeft uw ex u de helft van die studiebeurs en betaal jij altijd de helft van de schoolkosten ofwel betaalt je ex de schookosten tot de studiebeurs is opgebruikt en geeft ze je een overzicht van de gemaakt kosten en bewijs dat de studiebeurs nu op is.

Let op: de studiebeurs dient uiteraard alléén voor schoolkosten én niet voor hobby-kosten of iets dergelijks, daarvan betaalt u steeds helft.

Terug naar “Echtscheiding”