Mijn ex werd begin april 2011 zelfstandige vrachtwagenchauffeur. Hij kreeg van de bank een kaskrediet voor 5000 euro waarvoor ik mee borg moest tekenen. In oktober van datzelfde jaar zijn wij uit elkaar gegaan. Nu zijn we reeds 3 jaar verder en heb ik een nieuw leven opgebouwd met een pracht van een man waarmee ik onlangs een huis heb gekocht.
Onlangs heb ik echter vernomen dat mijn ex zijn zaak bijna failliet is. Wat ik heb begrepen uit wat opzoekwerk, is dat het ook een persoonlijk failliet zou betekenen omdat het een eenmanszaak is.
Hij woont officieel nog thuis (de bovenverdieping van zijn ouderlijke thuis werd omgevormd tot appartement, maar dat staat nergens zo beschreven) en wij hebben samen een dochtertje van bijna 5 waarvoor hij alimentatie moet betalen. Bovendien heeft hij sinds 3 jaar een relatie met een andere vrouw die niet bij hem woont. Wat gebeurt er met de alimentatie voor onze dochter? En moet ik dan onderhoudsgeld betalen voor hem als hij effectief failliet gaat? De schulden die hij heeft gemaakt zijn allemaal van na onze breuk.
Alvast bedankt voor de reactie(s).