Vraag: wat kan ik nu nog ondernemen (cassatie is te moeilijk) en in welke termijnen? Alle tips wil ik bestuderen dus vuur maar af!
Beste sharky,
Toen je me vandaag vroeg hoe het bij mij afgelopen was, heb ik je geantwoord dat het Hof van Beroep te Gent mij volkomen in mijn gelijk gesteld heeft. Mijn ex riep ook dat er geen communicatie was maar schreef wel de week ervoor een brief om te melden dat onze dochter ziek was geweest en niet naar school was geweest. Ik heb tijdens de zitting het woord genomen en dit gemeldt en ook gezegd dat ik alle smsen bewaar...Wat kan jij nu nog doen ?? In cassatie gaan is, volgens mijn advocaat, niet gebruikelijk voor deze materie...en kost bovendien stukken van mensen. Ik denk, maar dat zou je je advocaat eens moeten vragen...dat de enige mogelijkheid is...even geduld te hebben....hou je ex nauwlettend in de gaten....verzamelen alle mogelijke "bewijzen" van eventuele "misstappen" die je zoontje zouden benadelen...en hou ook alles bij van jullie "communicatie" en op een dag, als je genoeg materiaal hebt, zou je terug een nieuwe zaak kunnen starten tegen je ex (maar dit moet je eens vragen aan je advocaat). Ik had het voordeel dat mijn ex een "grove" fout heeft gemaakt en mij een uitbreiding van bezoekrecht toestond (was bang geworden van de wet op de beurtelingse huisvesting en wist dat ze iets ging moeten toegeven). Zo hebben we akkoorden afgesloten voor de jeugdrechter over die uitbreiding en zodoende, met goede schoolresultaten van mijn dochter, een week/week regeling verkregen...mijn ex is direct in beroep gegaan maar de zitting heb ik ook 1x kunnen uitstellen (wat zij constant had gedaan gedurende jaren) en heb ik de regeling week/week practisch 9 maanden gehad vooraleer ik nu onlangs (19 maart) voor de rechter moest verschijnen...Ik had 22 bijlagen met rapporten, goede punten,....en de rechter zag....dat het goed was...
Maar het is inderdaad verdomd moeilijk week/week regeling te willen en de rechter te overtuigen dat dit het beste is, maar dit nog niet in de praktijk hebben kunnen bewijzen...volgens mij zullen alle kindjes zich goed voelen in die regeling, op voorwaarde dat beide ouders zich inzetten en bekommerd zijn voor hun kinderen...Als je geen tijd kunt of wilt vrijmaken voor je kinderen, moet je ook niet kiezen voor deze regeling...
Sharky, als ik je kan helpen....stuur maar een berichtje.....IEDEREEN heeft het recht om de ouder te zijn die hij/zij wil zijn....
vele groetjes en sterkte hé...
gino8368