uitspraak geen bilocatie

sharky1
Topic Starter

#16 , 07 feb 2008 18:32

Bedankt voor de ondersteunende woorden maar dit vonnis is in beroep ingesteld. Ik wil TP zeker niet zwartmaken maar gewoon onze zoon een zo leuk mogelijke jeugd bezorgen en ik denk wel dat zijn vader daar deel mag van uitmaken. Als je elk week-end dat je hem krijgt moet opbotsen tegen de leugens die mijn ex vertelt is dat wel heel vermoeiend.
Acht mooie jaren met hem terwijl zij maar met 2 dingen bezig was: werk en haar moeder. Maar daar hecht het gerecht geen belang aan, als je maar genoeg kunt liegen en weemoedig kijkt!
Vraag: wat kan ik nu nog ondernemen (cassatie is te moeilijk) en in welke termijnen? Alle tips wil ik bestuderen dus vuur maar af!
enjoy life

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
papap

#17 , 10 feb 2008 17:13

geef me je e-mailadres en ik stuur je haar gegevens door.

bedankt!
Laatst gewijzigd door papap op 03 mei 2008 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.

gino8368

#18 , 02 apr 2008 13:29

beste sharky1,

Heb al niet veel moed meer...ben ook op een vonnis in beroep te Gent aan het wachten...Bij mij was het wel zo dat ik vorig jaar bij de jeugdrechter te Brugge een vonnis gekregen had en die had mij week/week gegeven. Mijn ex schreeuwde ook de hele tijd dat er geen communicatie was maar ondertussen hadden we wel enkele akkoorden afgesloten voor de rechtbank...Ex is onmiddellijk in beroep gegaan tegen dat vonnis en nu terug als reden dat er geen communicatie is. Ik bracht de rechter aan dat we veel sms en af en toe bellen, soms wordt er ook iets geschreven. Ben heel zenuwachtig wat bij mij de uitspraak zal zijn maar de rechters zijn er inderdaad heel gevoelig voor en de beste oplossing zou inderdaad zijn : de regeling volledig omkeren naar de ouder die wel wil communiceren (meestal de vader)
NIET opgeven, zal ik ook nooit doen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

groetjes,

gino8368

Reclame

roderidder
Contacteer: Website

#19 , 02 apr 2008 16:15

...en de beste oplossing zou inderdaad zijn : de regeling volledig omkeren naar de ouder die wel wil communiceren
Het zou een goede zaak zijn als het gerechtelijk apparaat open zou staan voor die visie

RR

gino8368

#20 , 18 apr 2008 21:20

Vraag: wat kan ik nu nog ondernemen (cassatie is te moeilijk) en in welke termijnen? Alle tips wil ik bestuderen dus vuur maar af!

Beste sharky,

Toen je me vandaag vroeg hoe het bij mij afgelopen was, heb ik je geantwoord dat het Hof van Beroep te Gent mij volkomen in mijn gelijk gesteld heeft. Mijn ex riep ook dat er geen communicatie was maar schreef wel de week ervoor een brief om te melden dat onze dochter ziek was geweest en niet naar school was geweest. Ik heb tijdens de zitting het woord genomen en dit gemeldt en ook gezegd dat ik alle smsen bewaar...Wat kan jij nu nog doen ?? In cassatie gaan is, volgens mijn advocaat, niet gebruikelijk voor deze materie...en kost bovendien stukken van mensen. Ik denk, maar dat zou je je advocaat eens moeten vragen...dat de enige mogelijkheid is...even geduld te hebben....hou je ex nauwlettend in de gaten....verzamelen alle mogelijke "bewijzen" van eventuele "misstappen" die je zoontje zouden benadelen...en hou ook alles bij van jullie "communicatie" en op een dag, als je genoeg materiaal hebt, zou je terug een nieuwe zaak kunnen starten tegen je ex (maar dit moet je eens vragen aan je advocaat). Ik had het voordeel dat mijn ex een "grove" fout heeft gemaakt en mij een uitbreiding van bezoekrecht toestond (was bang geworden van de wet op de beurtelingse huisvesting en wist dat ze iets ging moeten toegeven). Zo hebben we akkoorden afgesloten voor de jeugdrechter over die uitbreiding en zodoende, met goede schoolresultaten van mijn dochter, een week/week regeling verkregen...mijn ex is direct in beroep gegaan maar de zitting heb ik ook 1x kunnen uitstellen (wat zij constant had gedaan gedurende jaren) en heb ik de regeling week/week practisch 9 maanden gehad vooraleer ik nu onlangs (19 maart) voor de rechter moest verschijnen...Ik had 22 bijlagen met rapporten, goede punten,....en de rechter zag....dat het goed was...
Maar het is inderdaad verdomd moeilijk week/week regeling te willen en de rechter te overtuigen dat dit het beste is, maar dit nog niet in de praktijk hebben kunnen bewijzen...volgens mij zullen alle kindjes zich goed voelen in die regeling, op voorwaarde dat beide ouders zich inzetten en bekommerd zijn voor hun kinderen...Als je geen tijd kunt of wilt vrijmaken voor je kinderen, moet je ook niet kiezen voor deze regeling...
Sharky, als ik je kan helpen....stuur maar een berichtje.....IEDEREEN heeft het recht om de ouder te zijn die hij/zij wil zijn....

vele groetjes en sterkte hé...

gino8368
Laatst gewijzigd door gino8368 op 20 apr 2008 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.

elsje

#21 , 20 apr 2008 11:11

Inderdaad... IEDEREEN heeft het recht om de ouder te zijn die hij/zij wil zijn....
Als men aan de belangen denkt van het denkt ,denkt men ook in die richting!
Maar meestal manipuleerd de verzorgende!? ouder het kind zo erg dat
het een :haatdragend: gevoel krijgt tegenover de NV ouder.
Het aantal moeders die ditzelfde lot ondergaan neemt toe. Het geforceerde
stopzetten van het contact moeder- kind brengt voor haar even verwoestende gevolgen mee als voor de vader.
Dit zijn wraakgevoelens v.d ene ouder tegenover de andere om hem(de ander ouder) te kwellen en te kwetsen die het kind of de jongere zeker niet ten goede komt.
Opdat optimale omstandigheden van de ontwikkeling van het kind vervuld zijn, heeft het kind nood aan steun van zijn beide ouders.
Ik blijf erbij . Ouders die hun kinderen zo beinvloeden dat het de andere ouder negeerd, of afstoot.....begaan een MISDAAD.
Ga ervoor sharky ! Mvg els

Archie

#22 , 21 apr 2008 15:44

Wat als de communicatie volledig nihil is? Aangetekende brieven haalt ze niet op, officieel schrijven van advocaat wordt geweigerd? Hoe kan je dan vragen stellen over het welzijn van je kind? Dat elke keer voor een rechtbank trekken is ondoenbaar (en daar rekent ze op)
Als het Hof van Beroep in hun vonnis expliciet laat opnemen dat ze moet communiceren, maar ze lapt er haar laars aan... er is niets dat je kan doen.
Alleen hopen op die ultieme misstap (het kind nog eens naar een andere school sturen of zoveelste PV voor niet-afgifte). Voor dat laatste hebben we een dwangsom als stok achter de deur, maar het gezamelijk ouderlijk gezag kan je niet afdwingen!

Als het om geld gaat, dan weet ze opeens wel ons adres wel.

roderidder
Contacteer: Website

#23 , 21 apr 2008 17:34

Beste archie,
Beste sharky1,

Misschien dat een brief naar het college van procureurs generaal een klein beetje kan helpen. Moeilijk in te schatten wanneer ze overstag gaan maar als niemand de situatie aanklaagt veranderd er niets

RR

Terug naar “Echtscheiding”