Kind door andere ouder van school veranderen ?

Bezorgde vader
Topic Starter

Kind door andere ouder van school veranderen ?

#1 , 12 okt 2014 17:31

Mijn zoon is bijna 10 jaar en gedomicileerd bij zijn mama die wel vorig jaar naar Nederland verhuisde (Zeeland). Ikzelf woon in het Gentse.
De regeling is 4 dagen bij mij (van zondagmorgen tot donderdagmorgen) en 10 dagen bij zijn mama en elk helft vakanties.

Nu vroeg ik me af of indien zijn mama wil, ze hem van school kan veranderen (krijg via zoon soms signalen dat dat ev zou kunnen gebeuren binnen 3 jaar als hij naar humaniora gaat), ook als ik daar nie mee akkoord zou zijn.

De school waar hij nu gaat (en nog altijd gelukkig ondanks de verhuis) heeft een goede naam, hij haalt er uitstekende resultaten, heeft er veel vrienden en men kan er gaan van zijn peuterklas (waar zoon ook begonnen is) tot einde humaniora.. weliswaar via verschillende poorten en speelplaatsen maar in hetzelfde complex/school..

Kan ik hier in geval van verandering tegen opkomen en veto stellen of hoe concreet..?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 12 okt 2014 18:09

Nee en ja.

Nee, ze mag dit niet zonder uw akkoord, en ja, de school kan (en zal) er van uitgaan dat zij doet met uw akkoord.

De stappen die u kan ondernemen is de huidige (en toekomstige, als u al weet welke dit is) via AS laten weten dat een schoolverandering zonder uw expliciete akkoord niet mag. Neem ook al eens contact op met de huidige school, om te weten hoe u hierover best met hen communiceert (naast het AS).

Bezorgde vader
Topic Starter

#3 , 08 nov 2014 14:07

Zij zelf heeft dit nu ook te kennen geweten dat ze dit overweegt..
En is er vrij zeker van dat ze haar gelijk krijgt daar hij bij haar gedomicileerd is en 10 op 14 dagen bij haar..

Kan dit niet via RB doen want ingewikkeld daar ze in buitenland wonen en heb er geen budget (meer) voor . Hij zit nu in het 4de leerjaar maar best mee beginnen toch volgend jaar of zeker in laatste leerjaar..?

Kan CLVB (leerlingenbegeleiding) hierbij helpen ook ? Hi

Reclame

eylis

#4 , 08 nov 2014 14:31

practisch vraagje: waar ligt de school dan op dit moment? Want tussen Gent en Zeeland zit toch ook makkelijk 60 km?

Bezorgde vader
Topic Starter

#5 , 08 nov 2014 15:37

Huidige school in Evergem.. Papa in Lochristi, Mama in Westdorpe...(tot vorig jaar zij nochtans ook in Evergem)

Terug naar “Echtscheiding”