Ex eist geld 5 jaar na scheiding

MadameP
Topic Starter

Ex eist geld 5 jaar na scheiding

#1 , 22 okt 2014 13:43

Even een vraagje voor een kennis van mij.
Situatie: ouder koppel, reeds een 5-tal jaar wettelijk gescheiden, bij scheiding werd alles onderling geregeld, man kocht vrouw uit, vrouw kreeg ook helft van gemeenschappelijke rekening, vrouw zelf heeft amper gewerkt en leeft op uitkering met nieuwe echtgenoot
Nu, jaren later, stuurt vrouw advocaat op ex-man af met de eis om meer geld. Het zou gaan om een spaarrekening die haar ex-man voor haar had verborgen gehouden. Die rekening bevat geld dat de man heeft geërfd van zijn ouders, na de scheiding.
Vrouw is een redelijke geldwolf die pro deo advocaat heeft ingeschakeld. Man weet niet goed hoe dit aan te pakken.
Mijn vraag is de volgende. Heeft de ex-vrouw een been om op te staan? Waarschijnlijk heeft ze al het geld dat ze uit de scheiding kreeg, opgesoupeerd en zoekt ze nu andere vaatjes om uit te tappen. Is dit mogelijk?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 22 okt 2014 13:50

Ze moet dat bewijzen. Maar indien de man het geld verkregen heeft uit een erfenis is het wel zijn persoonijke eigendom en zie ik niet in hoe die vrouw daar enig recht kan op uitoefenen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”