Allimentatie

Peterken
Topic Starter

Allimentatie

#1 , 09 apr 2008 09:43

Een jaar geleden ben ik en mijn ex vrouw mondeling overeen gekomen dat de basisallimentatie volstond als mijn bijdrage aan mijn twee kinderen. Ook de grote medische kosten betaal ik. Ondanks ik finacieel er niet echt goed bijzit. Basisallimentatie bedraagt nu 380€. Nu na een jaar eist ze via haar advocaat alle schoolkosten op. Geld een mondelinge overeenkomst niet? Waaraan kan ik mij verwachten. Heb ook een aanvraag ingedient bij het verdegerecht voor een andere regeling. Bedankt voor de info

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Archie

#2 , 09 apr 2008 11:26

Elke overeenkomst kan aangevochten worden in de rechtbank.
Zolang er geen nieuw vonnis is, moet je niet betalen. Ze zal dus aan jouw eis voor herziening van de alimentatie bij de vrederechter een verhoging van de alimentatie+deling van de schoolkosten hangen. Je kan je in het slechtste geval verwachten aan die verhoging + extra schoolkosten met terugwerkende kracht tot een bepaalde datum.

Lex

#3 , 10 apr 2008 10:00

Het expliciteren van buitengewone kosten heeft als voordeel dat datgene wat NIET vermeld werd,beschouwd moet worden als zijnde gedekt door de gewone onderhoudsbijdrage(Vred. Menen 28 juni 2000,AR. 96A460)

Bepaalde kosten worden in tegenstelling tot wat men zou vermoeden, in de praktijk niet steeds als buitengewoon beschouwd:dit bv. het geval voor 'schoolkosten'.(DUELZ A.,o.c.,p277-278,nr. 378,Bergen 5 februari 1996,Rev.Not.B. 1997,481).

Kosten voor logopedie en sneeuwklassen worden wel als buitengewoon beschouwd. (Vred. Zelzate 2 maart 1995,Vred. Grace-Hollogne 16 oktober 1998).

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”