#1 , 07 apr 2008 17:56
Hallo. Sedert de scheiding met mijn ex, zouden we alles in het belang van het kind doen. Toen onze dochter 7 werd, werd het stilaan duidelijk dat ze niet graag meer wou komen.Telkens kwamen er weer excuses van bedplassen tot ziekte op school voor het weekend dat ze op bezoek kwam. Zo begon het dat er eerst een maand tussen de bezoeken kwam i.p.v. om de gebruikelijke 14 dagen. Op het eind kwam ze dus niet meer. Hierop besloot ik om de alimentatie niet meer verder te betalen. Niets meer van gehoord gedurende 2 jaar tot einde zomer vorig jaar. Politie aan de deur, verklaring afleggen op het bureel. Ik verklaarde me akkoord om opnieuw te betalen mits ik mijn dochter kon terug zien. Twee maand betaald en een afspraak vastgelegd voor een zondag, zelfs nog niet het weekend. Vrijdag telefoontje van de mama, dochter alweer ziek. Nu vorige vrijdag, alweer politie voor de deur. Die achterstand van de periode die u niet betaalde meneer, is die reeds betaald? Ik had een mondeling akkoord met mijn ex om opnieuw alimentatie te betalen maar niet om de achterstand terug te betalen, daar sta ik dan. Is dit het enige dat ik hoef te doen, betalen? En voor de rest geen aanspraak maken op mijn rechten maar steeds op mijn plichten gewezen worden? Ik mis mijn dochter ook, alle dagen bekijk ik haar foto. Ik voel me serieus bij het pietje genomen. Maar nu zou ik toch willen weten of ik hier niets kan aan doen. Anders sta ik weer met een schuld, net nu ik alles een beetje te boven was na de scheiding. De achterstand blijkt volgens mijn ex op een 3000 € neer te komen. Iemand een idee wat ik hier kan tegenover stellen? Ik heb mijn dochter nu bijna 3 jaar zelfs niet meer van dichtbij gezien. Geen weekend, geen dag, geen uur.