Dringend vraagje ivm bekrachtigen onderlinge overeenkomst

kolleke
Topic Starter

Dringend vraagje ivm bekrachtigen onderlinge overeenkomst

#1 , 23 sep 2014 00:36

Situatie: feitelijk samenwonend geweest, uit elkaar gegaan in april, twee kinderen.
We kwamen niet overeen en hebben procedure opgestart bij jeugdrechtbank.
Zitting 17juli, uitspraak was 11september (die we overigens nog niet weten)
De week voor de uitspraak toch tot praten gekomen, en ondertussen onderling een regeling opgemaakt waar we ons beiden kunnen in vinden.

Wat nu?
Kunnen we met deze onderlinge overeenkomst alsnog naar rechter gaan om deze te laten bekrachtigen ipv het vonnis?

duurt het lang voor je afspraak krijgt hiervoor?
Ex partner wil in beroep gaan als het niet snel genoeg rond is want wil zekerheid.
Dus ik vroeg me af of ik dit in deze korte termijn (20dagen nog) nog rond krijg en hoe ik dit het beste aanpak?

Ik zou het namelijk jammer vinden, we hebben al teveel geld uitgegeven aan advocaten om dan toch nog overeen te komen, in beroep gaan zou gewoon ons nog meer op kosten jagen.

Dankjewel alvast voor de reacties!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#2 , 23 sep 2014 10:14

Als het vonnis er is, is het er. Aangezien er uitspraak gepland stond op 11 september, zal dat er bijna gaan zijn en kan dat dus niet meer teruggedraaid worden.

In beroep gaan, moet je dan niet doen, maar gewoon contact opnemen met een advocaat, zeggen dat je er onderling uit bent en dat je dat akkoord wil laten homologeren.
De advocaat zal dat dan in een mooi document gieten en dan kan je kiezen om je advocaat te sturen of om zelf naar de rechtbank te gaan (kost uiteraard minder) en beiden het document te ondertekenen.

We hebben dat hier ook voorgehad. Niet voor de hele regeling, maar het financieel stuk en dat was zo gepiept.

kolleke
Topic Starter

#3 , 06 okt 2014 21:39

Het zal niet meer nodig zijn. Ondanks getekende onderlinge overeenkomst wil ex nu toch andere dingen voor wat betreft er financiële Luik van de verblijfsregeling van de kinderen. Achja... Nog een jaar aanmodderen en dure advocaten betalen dan he.

Reclame

duma

#4 , 07 okt 2014 09:27

Aangezien er blijkbaar net een vonnis is, waar vermoedelijk de afspraken rond deze dingen instaan, zal de ex extreem goede redenen moeten hebben om dit te laten wijzigen.

Terug naar “Echtscheiding”