omgangsrecht en schoolvakantie

vader2
Topic Starter

omgangsrecht en schoolvakantie

#1 , 30 mar 2008 11:41

Hallo,

Ik heb omgangsrecht elke twee weekends en de helft van de schoolvakanties. Gisteren (zaterdag) heb ik de kinderen voor de zoveelste keer niet meegekregen voor mijn weekend en heb ik klacht ingediend. In principe begint morgen (maandag) mijn helft van de paasvakantie : ik weet dat ik de kinderen niet mee ga krijgen, moet ik dan morgenvroeg toch terug proberen en daarna opnieuw klacht indienen of volstaat de klacht van zaterdag?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rene

#2 , 30 mar 2008 14:32

Ik zit in dezelfde situatie. Al meerdere keren gaan aankopen bij politie zonder gevolg.
Bij Parket en rechtbank eerste aanleg zeggen ze . schrijf eens een briefje. Maar daarmee is het probleem niet opgelost.

Ik vrees dat er weinig aan te doen is.

rambina

#3 , 31 mar 2008 10:15

Elke keer dat je de kindern niet krijgt moet je een pv laten opstellen bij de politie. Elke keer opnieuw hoe vervelend ook.
Je moet erop staan bij de politie dat ze er een PV van maken.

Met al die PV's kun je dan stappen ondernemen. Als je geen PV's laat maken heb je geen bewijzen.

Een EOT of een vonnis is voor beide partijen. Zowel financieel als ivm de kinderen. Als je bezoekrecht hebt, en je komt de kinderen halen moet de moeder ze meegeven.

Het niet meegeven van de kinderen is strafbaar..
justice will be done

Reclame

roderidder
Contacteer: Website

#4 , 31 mar 2008 23:50

Elke keer dat je de kindern niet krijgt moet je een pv laten opstellen bij de politie. Elke keer opnieuw hoe vervelend ook.
Je moet erop staan bij de politie dat ze er een PV van maken.

Met al die PV's kun je dan stappen ondernemen. Als je geen PV's laat maken heb je geen bewijzen. ...
Het niet meegeven van de kinderen is strafbaar..
Ach heb 125 van die klachten
Na een 1/2 jaar had ik er genoeg van en stapte op 4 dec 2001 de onderzoeksrechter telde 370 euro neer. Op 8 dec 2004 kwam men tot bevinding dat "zo werd voor een groot aantal feiten waarvoor klacht werd neergelegd niet verhoord" (vonnis TU.37.99.100400-01)

Zelf ben ik in beroep gegaan, maar het openbaar ministerie kon zich daarin best berusten (dus op strafrechterlijk gebied end of story)

RR

rambina

#5 , 01 apr 2008 13:29

Niets doen is geen optie.. Hoe leg je aan je kinderen uit de je nooit moeite hebt gedaan om hun te komen halen..
Dus kun je beter een zaak opstarten, al is het om later je kinderen te laten zien dat je alles geprobeerd hebt om hun te zien..

Ook voor jezelf moet je het nooit opgeven.. Hoe kun je anders leven met jezelf. Dat heb ik mijn vriend ook gezegd.. Volhouden en blijven vechten..
justice will be done

roderidder
Contacteer: Website

#6 , 01 apr 2008 14:04

Hoe kun je anders leven met jezelf?
Dat is een heel goei vraag ...

De hoop mensen die ik de afgelopen jaren de moed heb zien verliezen zou ik geen eten willen geven.

Een hele vooruitgang door de jaren heen is de bilocatiewet

Allé een voorbeeld:
Papa moet 175 euro boete betalen aan rechtbank omdat hij het gesukkel, het getaffel het gepros en gesmos van de rechtbank niet meer kon aanzien en dit netjes aan de rechter melde "wat een poppenkast is dit hier!"

en.. mama moet na jaren van de kinderen achter te houden 1 euro schadevergoeding betalen (zit inmiddels in Wit Rusland met de kinderen)

Je hart zal van minder begeven, zowel Hans als de moeder van Hans zijn blijkbaar overteugd: Dat was voor onze Pa teveel :cry:

RR

meer van het verhaal: http://masha-and-katsja.com/00000098900 ... index.html

Terug naar “Echtscheiding”