Onmiddelijk niet nee. Maar zij zullen wel altijd een vaststelling doen. Daarom zou ik TS willen aanraden om, indien de moeder nogmaals weigert, de politie toch in te schakelen. Zo heeft vader later bewijs in handen. en idd, ze zullen proberen te bemiddelen

En daar wil ik op doelen.
Aan TS: Wat uw ex doet keur ik helemaal niet goed, laat me daar duidelijk in zijn. Toon daarom dat u de 'gemakkelijke ouder' bent. Dit klinkt misschien een beetje smerig maar... zo zal uw ex later overkomen als 'de conflict zoekende ouder', wat nefast is voor haar indien er een rechtszaak van komt. U heeft recht op uw kind, en omgekeerd heeft uw kind recht op u. En zij ontneemt in deze situatie de rechten van haar kind. -Nou ja, u mag haar wel bezoeken, en ze zet u niet voor de deur.. - U kan sterk staan ( en dat staat u zelfs al ), maar laat u niet misleiden door de drang van 'ik moet en ik zal!'.
en dat laatste wat ik net zei, probeerde ik te bereiken met mijn vorige berichten

Vraag een regeling in kortgeding aan, maar laad u niet uit het lood slaan. Blijf proberen om uw kind zoveel mogelijk te zien, en indien de moeder weigert, zorg dat dit word vastgesteld.
Als je met je kindje weggaat, toon je dan bereid om haar na een paar uur al terug te brengen. Ik weet het, niet zo leuk. U wil haar ook immers bij u hebben. Maar zo blijf je wel de 'bemiddelende' ouder. Zorg dat je dit bvb bespreekt via mail met uw ex, zo heeft u het zwart op wit.
Ik hoop dat jullie er snel uitkomen, en dat je je dochtertje toch nog mee naar huis krijgt.