Kindergeld te goed bij co-ouderschap

Mike64
Topic Starter

Kindergeld te goed bij co-ouderschap

#1 , 17 mar 2008 23:30

Ik ben gescheiden en al meer een jaar nu is er een nieuwe regeling i.v.m. m'n zoon. We zijn overgeschakeld naar co-ouderschap.
Ik heb nog geen één maand de helft van het kindergeld ontvangen van m'n ex. Een half jaar geleden heeft ze een faillisement gehad met haar éénmanszaak. Sedertdien krijgt ze geen kindergeld meer. Maand na maand zegt ze dat ze ervoor aan het kijken is en dat het in orde zal komen. Als ik alles uit reken wat ik te goed heb loopt dit nogal op. ( ook schoolpremie middelbaar).
Ik weet niet wat ik mot geloven.....
Wat kan ik doen om dit te checken?? Ik weet niet bij welk kinderbijslagfonds ze is. ( niet de mijne !! ).
Kan iemand mij raad geven wat ik zou kunnen doen?

dank bij voorbaat.
Mike

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bemiddelaar

#2 , 18 mar 2008 09:08

bij een echtscheiding wordt het recht op kinderbijslag normaal gezien geopend door het kinderbijslagfonds van de werkgever van vader en wordt de kinderbijslag zelf
- ofwel aan de moeder betaalt (= regel)
- ofwel aan de vader betaalt (mits het domicilie-adres van het kind bij vader staat)
- ofwel op een kindrekening gestort die beheerd wordt door beide ouders.

Het kinderbijslagfonds stort zelf niet de helft aan elke ouder. Dit moeten de ouders onderling regelen.

U kan desgewenst contact opnemen met de rijksdienst voor kinderbijslag voor werknemers (www.rkw.be) of met het rijksinstituut voor sociale verzekeringen van zelfstandigen (www.rsvz-inasti.fgov.be). Dit zijn instanties die u kunnen helpen bij het in orde brengen van jullie dossier.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”