Veranderen van school

Mag er slechts één ouder beslissen waar het kind naar school gaat bij co - ouderschap?

Peiling eindigde op 20 mar 2008 20:02

Ja
Geen stemmen
0
Nee
Geen stemmen
0
Beide ouders
100%
3

Totaal aantal stemmen: 3
Vientje
Topic Starter

Veranderen van school

#1 , 29 feb 2008 20:02

Dit bericht is verwijderd. Ben zonet bij de jeugdrechter geweest en wat Egeltje en Dieke vertellen, blijkt niet echt te kloppen met wat de jeugdrechter mij zonet heeft verteld. Dus sorry, maar veel geloof heb ik dus niet meer in dit forum.
Laatst gewijzigd door Vientje op 05 mar 2008 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bemiddelaar

#2 , 01 mar 2008 08:31

Beslissingen nemen omtrent de schoolkeuze voor jullie kind is een beslissing die gezamelijk dient genomen te worden als jullie gezamelijk ouderlijk gezag hebben.
Gezamelijk ouderlijk gezag houdt in dat ouders met elkaar dienen te overleggen en samen dienen te beslissen. Jullie dienen het dus als ouders eens te zijn over de schoolkeuze. Als dit niet het geval is, kunnen jullie de hulp inroepen van een bemiddelaar in familiezaken om tot een oplossing te komen (in dat geval beslissen jullie zelf) of kan één van de ouders naar de jeugdrechtbank stappen die dan in jullie plaats een beslissing zal nemen omtrent de schoolkeuze (en eventueel de verblijfsregeling)

egeltje

#3 , 04 mar 2008 17:14

In de week van mijn ex NB de school is slechts een kilometer verwijderd van zijn woonplaats!, moet onze dochter een uur eerder op staan, omdat hij ze eerst naar zijn moeder moet voeren (6 kilometer verder), dan voert zijn ma haar naar school, waar ze soms nog naar de opvang moet. 's middags is het ofwel zijn moeder, zijn vader of zijn broer die om onze dochter gaat en ook weer door één van hen wordt terug gebracht. 's avonds wordt ze dan terug door één van hen opgehaald. Enkele uren na schooltijd wordt ze dan soms opgehaald door haar papa, maar meestal blijft ze slapen bij haar mammie. Ook tijdens de vakanties zit ze meestal in de opvang omdat papa haar nooit kan afhalen (NB: mammie werkt part time in de opvang, soms valt ze zelfs mijn dochter lastig in mijn week op school)
niet elke ouder heeft de mogelijkheid om zijn kind om 5 voor half 9 aan de school af te zetten om ze dan om 12 u terug op te halen en om half 2 terug te brengen en om daar dan terug te staan om half 4.
Dat een kind in de opvang moet, is geen schande en zeker geen teken dat hij geen goede vader voor zijn kind kan zijn.
Mijn gevoel zegt dat U moet relativeren.
Een school kies je samen, de vader moet zijn wil niet doordrijven maar U hebt dat recht ook niet. Als uw kind reeds naar die school ging voor de scheiding, dan is het Uw keuze geweest om verder van de school te gaan wonen.

Reclame

Vientje
Topic Starter

#4 , 04 mar 2008 20:07

In de week van mijn ex NB de school is slechts een kilometer verwijderd van zijn woonplaats!, moet onze dochter een uur eerder op staan, omdat hij ze eerst naar zijn moeder moet voeren (6 kilometer verder), dan voert zijn ma haar naar school, waar ze soms nog naar de opvang moet. 's middags is het ofwel zijn moeder, zijn vader of zijn broer die om onze dochter gaat en ook weer door één van hen wordt terug gebracht. 's avonds wordt ze dan terug door één van hen opgehaald. Enkele uren na schooltijd wordt ze dan soms opgehaald door haar papa, maar meestal blijft ze slapen bij haar mammie. Ook tijdens de vakanties zit ze meestal in de opvang omdat papa haar nooit kan afhalen (NB: mammie werkt part time in de opvang, soms valt ze zelfs mijn dochter lastig in mijn week op school)
niet elke ouder heeft de mogelijkheid om zijn kind om 5 voor half 9 aan de school af te zetten om ze dan om 12 u terug op te halen en om half 2 terug te brengen en om daar dan terug te staan om half 4.
Dat een kind in de opvang moet, is geen schande en zeker geen teken dat hij geen goede vader voor zijn kind kan zijn.
Een school kies je samen, de vader moet zijn wil niet doordrijven maar U hebt dat recht ook niet. Als uw kind reeds naar die school ging voor de scheiding, dan is het Uw keuze geweest om verder van de school te gaan wonen.
Dat begrijp ik ook wel, maar het gaat hem niet om de opvang, waar het hem omgaat is dat wij CO-ouderschap hebben, dus dat is een week bij mij en een week bij hem. Maar in zijn week is ze dus nooit bij hem, ze is meestal bij zijn moeder, de opvang of de school. Daar is het feit waar het hem om gaat!!

dieke

#5 , 05 mar 2008 10:58

Dat begrijp ik ook wel, maar het gaat hem niet om de opvang, waar het hem omgaat is dat wij CO-ouderschap hebben, dus dat is een week bij mij en een week bij hem. Maar in zijn week is ze dus nooit bij hem, ze is meestal bij zijn moeder, de opvang of de school. Daar is het feit waar het hem om gaat!!
Ook als je kind in de opvang, bij je moeder of op de school verblijft, kan je m.i. je plicht als co-ouder vervullen. Ik treed egeltje dus bij.

Terug naar “Echtscheiding”