kosten onthaalmoeder!

Corvilainke
Topic Starter

kosten onthaalmoeder!

#1 , 30 mei 2014 10:24

Hoi,

ik heb een zoontje van 16 maanden
momenteel hebben mijn ex en ik geen verblijfsregeling, als zij werkt brengt ze hem.
als er een vonnis komt en ik krijg hem bijvoorbeeld alleen 1 weekend om de 2 weken, wat gebeurd er dan met de kosten van de onthaalmoeder? want zij werkt voltijds.
Zij wil dat ik daar mee aan betaal maar als ik hem maar 1 weekend krijg is dit toch niet eerlijk?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 30 mei 2014 10:55

Kosten voor opvang zijn voor de ouder waar het kind op dat moment verblijft. De keuze voor opvang is geen noodzakelijke keuze (hoewel er vaak weinig andere mogelijkheden bestaan) zoals naar school gaan, of dokterskosten, aangezien het mogelijk is deze te vermijden (andere werktijdregeling, gratis opvang bij grootouders, ...). Bovendien heeft deze ouder ook nog recht op belastingaftrek hiervoor.

Corvilainke
Topic Starter

#3 , 31 mei 2014 16:06

het probleem is dat er nu helemaal geen regeling is, de mama brengt hem als zij de vroege of late post heeft!
nu is het alleen dat zij ALTIJD de late of vroege heeft dus mijn zoontje is 5 dagen op 7 bij mij :)
zij maakt er misbruik van dus

Reclame

Turaki

#4 , 31 mei 2014 19:03

Dan zorgt u zo snel mogelijk voor een regeling, desnoods via de rechtbank.

Terug naar “Echtscheiding”