Even vlug de situatie schetsen.
Mijn vriend zit voor ogenblik in het buitenland en had vrijdag recht op zijn zoon om 18u tot zondag om 18u. Omdat mijn vriend zijn domicilie nog heeft bij zijn ouders moest de ex hem daar vrijdag afzetten. Tussen de zoon van mijn vriend en mij en mijn kinderen was al afgesproken dat hij heel het weekend naar mijn zou komen omdat hij hier zijn materiaal en slaapkamer heeft.
Dus, vrijdagavond ging ik met mijn kinderen naar mijn vriend zijn ouders om daar de zoon te gaan ophalen. Maar, de ex komt toe, vraagt naar mijn vriend en als ze hoort dat hij niet aanwezig is zegt ze dat ze de zoon niet moet afzetten omdat de vader in het buitenland verblijft. Zij terug vertrokken en we naar de politie om pv te laten opstellen.
Wat blijkt nu: wij konden enkel een melding laten doen van de feiten. Politie gebeld naar haar en ze wou hem niet afzetten omdat het kind niet bij mij wou zijn(larie en apekool, want hij had juist na school nog geroepen naar mijn kinderen dat hij ze wel zou zien die avond).
Nu is mijn vraag: waar gaat dat naartoe? Kan zij haar eigen wetten maken? Wat als mijn vriend moet werken op een vrijdag dat ze hem moet afzetten?
Zij werkt ook en laat iedere dag het kind afhalen van haar nieuwe vriend of die zijn moeder. Volgens haar nieuwe wet mogen wij hem dan ook meenemen, als ze hem niet persoonlijk komt afhalen.
Is er iemand die hier een zinnig antwoord op weet?