kosten logopedie

hannelore
Topic Starter

kosten logopedie

#1 , 21 mei 2014 22:30

Hallo ,
Mijn verblijfsregeling de ene week bij mij de andere week bij de papa,de papa moet in alles de helft van de kosten betalen nu heeft gij in zen eentje beslist dat gij niet meer de helft wil doen in de logopediekosten terwijl dit wel in het vonnis staat ! Wat moet ik daarmee nu doen? Moet ik nu terug een advocaat aanstellen voor de kosten terug te eisen ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 21 mei 2014 23:02

Vonnis? Dan kan u hiervan aangifte doen bij de politie wegens niet naleven van het vonnis. Deze zullen dan eens langsgaan bij uw ex, en vaak is dit al voldoende.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 mei 2014 23:09

http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet" onclick="window.open(this.href);return false;

en o.a. art 391 bis strafwet ...

Neem uw origineel vonnis en een copie mee naar de politie.

Reclame

eylis

#4 , 22 mei 2014 13:07

euh; als er een verblijfsregeling is uitgesproken dat ben je dus minderjarig. Jij kan geen aangofte bij de politie doen of een advocate aantellen en de zaak terug aanvatten. Het is je andere ouder die dat kan en mag doen...

duma

#5 , 22 mei 2014 13:23

euh; als er een verblijfsregeling is uitgesproken dat ben je dus minderjarig. Jij kan geen aangofte bij de politie doen of een advocate aantellen en de zaak terug aanvatten. Het is je andere ouder die dat kan en mag doen...
De vraag wordt gesteld door de moeder, meen ik te begrijpen. Ze kiest nogal ongelukkig voor 'mijn' verblijfsregeling als verwoording :)

Voor u naar de politie stapt en andere zaken doet: stuur hem een aangetekend schrijven, waarin u verwijst naar het vonnis en de keren dat u hem hier reeds mondeling/telefonisch/sms/mail om hebt gevraagd en hem vriendelijk verzoekt de helft hiervan bij te dragen. Stuur ook een kopij van het bewijs van de gemaakte kosten mee én het bewijs van terugbetaling door het ziekenfonds. trek die terugbetaling af van de gemaakte kosten en deel het overblijvende bedrag door 2. Dat is het bedrag dat uw ex moet betalen.
Meld hem dat u het bij te dragen bedrag verwacht op uw gekend rekeningnummer binnen de x dagen (10 is altijd een mooi getal) en dat u anders genoodzaakt zal zijn om verdere stappen te ondernemen.

hannelore
Topic Starter

#6 , 22 mei 2014 20:17

inderdaad ik ben de mama die de vraag steld en ben meerderjarig :-) ok ik zal dan beginnen met een aangetekend schrijven ,en stel dat gij er niet op reageert wat moet ik dan doen?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#7 , 22 mei 2014 23:33

En die stappen zijn (in feite) tweeledig
De aangifte bij de politie zoals reeds uitgelegd. Dit gaat over de gevolgen van het NIET naleven van een vonnis diet WET zijn voor de partijen en de gevolgen ervan
Indien er dan nog geen reactie is hem terug dagvaarden voor de burgerlijke RB. Hier kan een andere regeling voorgesteld worden die meer ten voordele is voor de kinderen...

Terug naar “Echtscheiding”