hoi iedereen!
Even een vraagje hoe jullie het zien...
mijn vriend heeft een omgangsrecht voor zijn dochter als volgt: de ene week 3 dagen en de andere week 4 dagen.
De enige reden waarom geen week/week werd uitgesproken in november is omdat de dochter te jong was en de communicatie niet goed was tussen de ouders.
In juni wordt de dochter 3 jaar en gaat sinds februari naar school. De rechter had ouderschapsbemiddeling opgelegd, maar de moeder wil er niet aan deelnemen. De communicatie verloopt 'iets' vlotter, maar er is nog werk aan.
In september zou mijn vriend terug naar de rechtbank gaan om nogmaals een week/week regeling te bekomen + hij is in het verleden akkoord gegaan met de schoolkeuze (dicht bij de moeder), na veel bekvechten. Wij hebben het een kans gegeven, maar we moeten zeggen dat het heel moeilijk is om telkens naar die school te rijden. We verliezen heel veel tijd en dat is niet leuk voor ons, maar ook zeker niet voor het dochtertje.
Ik ben enkele weken bevallen van een dochter en ook toekomst gericht zou het beter zijn dat we een school nemen die in het midden ligt, zodat onze dochter later ook naar die school kan gaan.
Zou de rechter dit ook zo bekijken of maken we helemaal geen kans? Ik hoor het graag!