Geachte,
ik probeer een heel moeilijk, lang verhaal kort te maken
ik woonde 3j samen met me ex. We kregen een flinke zoon. Mijn schoonmoeder kwam iedere dag langs en leidde ons leven. Mijn ex vond dat ook niet zo oke maar durfde nix te zeggen tegen zijn ma. Daar werd hij op den duur van gefrustreerd en begon me te slagen en te schoppen.
Mijn zoon merkte door zijn leeftijd daar nog niks van maar ik was wel bang dat hij ook onze zoon ging toetakelen. Ik heb pv's laten opmaken voor de klappen die ik kreeg en op de duur zijn we naar het vredegerecht geweest. Mijn zoon en ik hebben 6maand in een vluchthuis geleefd. Ik heb dan een huisje gehuurd(die ik nu nog huur) en ging werken van 17h tot 21h30.
Ik had geen groot inkomen (heb momenteel geen werk) en de opvang was te duur voor mij en waren te late uren voor mijn zoontje dan.
Dan kwam mijn ex-schoonvader op het idee om voor de kleine te zorgen.
Dat heb ik dan ook gedaan in het belang voor mijn zoon.
Het grote probleem dat zich nu al jaren stelt is; ik krijg maar mijn zoon van hen meer de woensdagnamiddag van 13h tot rond 15h en de zaterdag van 13h tot 18h en om de week blijft hij eens slapen.Ik bel elke week 2 maal maar we hebben nooit de kans om echt te babbelen(duurt maximaal 1 minuut)
Ik heb totnutoe alles geslikt maar ben het heel erg moe aan het worden daar zij blijven moeilijk doen en ik mijn zoon mis, want met die mensen valt echt niet te praten. Mijn zoon begint het ook moe te worden dat hij mij niet veel ziet en dat ze me altijd verwijten toeslingeren. Alles wat ze kopen of doen voor hem word opgeschreven in de hoop dat ze dit misschien ergens kunnen gebruiken tegen mij ofzo? Had ik dit misschien ook beter gedaan?
Ik heb wel het hoederecht en zijn domicilie staat bij mij.
Ze verwijten me dat ik niet veel koop voor hem en zo maarja..ikzie hem bijna nooit ook. Ik heb nu ook iemand leren kennen(2jaar) en het klikt echt goed met mijn zoon en ze willen dat ook gebruiken tegen me enzo...
Mijn vraag is; Ik wil het liefst geen miserie(maar dat komt er sowoieso) hebben zij een poot om op te staan nu ze ik zoveel heb toegelaten en wat kan ik best doen??
Met vriendelijk groeten en alvast bedankt!