Ex-vriend trapt deur in, wie draait op voor de kosten?

Meisje25
Topic Starter

Ex-vriend trapt deur in, wie draait op voor de kosten?

#1 , 13 mei 2014 15:35

Een man en een vrouw vormen 6 maandenlang een koppel. De daaropvolgende maanden is het hectische periode waarin het weer enkele dagen goed gaat, maar dan toch terug afknapt. De vrouw is smoorverliefd, liet haar meerdere malen gebruiken in de hoop dat ze terug een koppel konden vormen, tot ze steeds het deksel op de neus kreeg en dit verdriet heel moeilijk kon plaatsen en in een depressie belandde. Ze was zodanig radeloos dat ze mails en sms’jes stuurt dat ze zich van het leven wilde beroven als ze hem niet terugkreeg en dat het leven zonder hem ondraaglijk was. Op een dag stuurt de man talloze kwetsende sms’jes dat hij haar al meerdere malen bedrogen had en verweet hij haar voor al het vuil van de straat, tot ze bijna knapte. Op die dag ging ze door het lint en stuurt ze hem kwetsende dingen terug over zijn ex-vrouw, die net voor de relatie overleden was. Hij vroeg haar op te houden, anders zou hij haar in elkaar slaan. Enkele minuten later stond hij voor haar deur, ze durfde niet open te doen, waarna hij de GLAZEN deur intrapte van haar huis. Zij belde direct de politie, waarop ze een verklaring zijn komen afnemen. Enkele dagen later gaat de man zelf naar het commissariaat om zijn versie van het verhaal te doen, waarbij hij verklaarde “Aangezien je eerder op de dag dreigde met meerdere zelfmoordpogingen, ben ik gekomen, reageerde je niet toen ik klopte alsook niet op sms, dus dacht ik dat je uzelf iets had aangedaan en moest ik mij wel toegang verschaffen tot de woning omdat je in potentieel levensgevaar was”.

Mijn vraag is nu, wie moet opdraaien voor de kosten? Mag hij zomaar de deur intrappen van een huis, ook al verklaarde hij dat ze in ‘potentieel’ levensgevaar is?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone

#2 , 13 mei 2014 15:55

ik heb klein vermoeden de verzekering van de man, tenzij de vrouw kan aantonen dat het kwaadwillig was, dan zal de man er voor moeten opdraaien

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 mei 2014 16:00

Sms'jes uitprinten en bij de verklaring laten voegen.

Reclame

Meisje25
Topic Starter

#4 , 13 mei 2014 16:21

Drone: De verzekering zal hiervoor toch niet opdraaien, want dit was opzettelijk?
Mava105: Welke partij moet de sms'jes laten uitprinten? De man die de zelfmoordneigingen kreeg toegestuurd of de vrouw die ze stuurde maar eveneens berichten terugkreeg dat ze in elkaar ging worden geslagen?

Is het niet zo, dat je NOOIT schade mag aanrichten aan iemands huis, ook al denk je effectief dat er zich een drama voordoet? Ben je dan niet verplicht de bevoegde instanties in te schakelen?

mava105
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 mei 2014 16:26

Mava105: Welke partij moet de sms'jes laten uitprinten? De man die de zelfmoordneigingen kreeg toegestuurd of de vrouw die ze stuurde maar eveneens berichten terugkreeg dat ze in elkaar ging worden geslagen?

.
Diegene die ze wil gebruiken als bewijs

Terug naar “Echtscheiding”