BUITENGEWONE KOSTEN NAAST ALIMENTATIE

belleke
Topic Starter

BUITENGEWONE KOSTEN NAAST ALIMENTATIE

#1 , 25 feb 2008 09:23

Beste,

Langs deze weg zou ik misschien aan een antwoord kunnen geraken op enkele vragen.

Maandelijks krijg ik het kindergeld en het vast opgelegd alimentatiegeld voor mijn 13 jarige dochter.
Naast dit vast bedrag dient haar papa eveneens tussen te komen ingeval er buitengewone uitgaven dienen te gebeuren zoals schoolboeken, schoolrekeningen, opleg orthodontie enz.

Er zijn nog 4 zaken waar we geen van beiden zeker over zijn :
zit dit inbegrepen in de allimentatie of is het een buitengewone kost
- het busabonnement
- gewone doktersbezoeken
- vacinaties
- kleding

Hoop via jullie misschien toch een antwoord te krijgen op mijn vraag. Het vonnis is vrij beperk als ze voorbeelden geven van buitengewone kosten.
Volgens hen valt hier dus schoolboeken, schoolreizen, buitengewone medische kosten... maar voor de rest niets meer.

vriendelijke groeten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
rambina

#2 , 25 feb 2008 09:35

Hey,

-busabonnement: wel
-gewone doktersbezoeken: niet
-vacinaties zover ik weet ook niet: tenzij je ze niet terugkrijgt van de ziekenkas
-kledij: daar krijg je alimentatie en kindergeld voor.
Schoolrekeningen ook niet.

Dus al de rest wat je opsomt, zoals schoolboeken, speciale medische kosten (orthodont) schoolreizen wel.

Zo is het bij mij, zo is het bij mijn vriend die in een vechtscheiding zit.
justice will be done

Archie

#3 , 25 feb 2008 10:21

Ik treed Rambina volledig bij:
Busabonnement (of kot): bijzondere kost
Bezoeken aan huisarts: alimentatie
Vaccinaties: na bewijs van mutualiteit te delen als bijzondere kost
Dagdagelijkse kledij: alimentatie
Maandelijkse schoolfacturen: alimentatie
Schoolboeken, speciaal schoolgerei (kledij, materiaal etc...), inschrijvingsgeld: bijzondere kost

Reclame

belleke
Topic Starter

#4 , 25 feb 2008 10:28

Rambina en Archie, jullie zijn beiden hartelijk bedankt.
Nu ben ik al een stuk verder.

Merci hoor !

:D

citroentje

#5 , 26 feb 2008 00:40

me vriend betaal alimentatie maar toch moet hij de helft in de maandelijkse schoolfacturen betalen,wij dachten ook dat is geen extra kost,maar het is zodanig ver gekomen dat we naar de rechtbank gegaan zijn en daar kregen we te horen dat we de helft er in moeten betalen wel op voorwaarde dat we maandelijks een overzicht krijgen zijn ex toonde die afrekeningen altijd op het eind van het schooljaar zodat zij een goed som had zodat haar reis niette veel ging kosten,zij kwam telkens op bijna 2000 euro wat we moesten betalen voor 2 kids.Maar zij neem het letterlijk zelf het eten op school moesten we de helft in doen

Terug naar “Echtscheiding”