Even kort de situatie schetsen.
Zoontje van 7j.
Al uiteen van iets na de geboorte.
Van toen een vonnis van de jeugdrechtbank.
Al die jaren overeen gekomen tot ze sinds october een nieuwe vriend heeft.
Er is nu terug een procedure opgestart voor de jeugdrechtbank
ik heb een regeling om de 14 dagen het weekend. Vrijdag van school gaan halen en maandag terug naar school doen.
Nu in het vonnis van toen staat er niets over extra vakantiedagen zoals dit weekend het geval is en om extra conflicten te vermijden stel ik hier de vraag.
Het komende weekend is mijn weekend met mijn zoon.
De school neemt de brugdag deze vrijdag.
Dus hij moet maar tot woensdag naar school.
Nu zit ik met de vraag wanneer ik hem mag gaan afhalen.
In het vonnis staat dat ik hem op vrijdag van school moet gaan halen.
Maar dus aangezien de school al woensdag gedaan is weet ik niet of ik dan hem al mag gaan afhalen.
Als dit niet het geval is, wanneer mag ik hem dan wel gaan afhalen?
Is dit dan vrijdagavond rond het tijdstip dat de school gedaan is? Of zaterdag ochtend tussen 9 en 10u zoals in de vakantieregeling voorzien is, die alleen de krokus, herfst en grote vakantie beschrijft?
De tekst uit het vonnis.
1) zolang hij niet naar school gaat
a) verblijft hij bij zijn vader van zaterdag (tussen 9 en 10u op te halen bij moeder) tot zondag (rond 19u terug te brengen naar moeder).
b) In de vakanties wordt deze weekend regeling vervangen door een week om week systeem dat steeds aanvat bij vader op zaterdag van de pare weken (tussen 9 en 10u op te halen bij de moeder) en eindigt op zaterdag van een onpare week (tussen 9 en 10u terug te brengen naar moeder). In de even jaren zal hij tijdens de herfstvakantie bij vader verblijven, in de oneven jaren zal dit in de krokusvakantie zijn. Zij zijn steeds vrij om onderling een andere regeling af te spreken waarmee zij dan beiden akkoord gaan.
dit is alles van de contactregeling dat erin staat. Buiten waarom die weekends (zij had toen werk in het weekend) en dan nog de onderhoudsbijdrage2) zodra hij naar school gaat:
a) haalt vader de zoon op vrijdag van de pare weken op aan school en brengt hem er maandag van de onpare week s'ochtends terug naar school.
b) in de grote vakantie geldt dan hetzelfde zoals omschreven in 1 b.
Dank bij voorbaat.