Niet ophalen kinderen

Franciscus
Juridisch actief: Nee

Re: Niet ophalen kinderen

#16 , 12 apr 2014 11:47

Niets weerhoud u een brief met wat u 'zegt' gehoord te hebben naar de procureur des Konings te sturen bij wijze van aangifte.
PdK zal dan opdracht geven aan een politiedienst na te gaan of de brief van u kwam en of het uw handtekening was, is wat men noemt een klachtbevestiging.
Het is aan de procureur om te beslissen of er strafvervolging wordt ingesteld ttz dat hij de zaken strafbaar acht en bewijsbaar met de middelen van recht die mogelijk zijn.
U kan trouwens wanneer parket seponeert u burgerlijk partij stellen bij de onderzoeksrechter of rechtstreeks laten dagvaarden.
Uw advocaat kent het dossier en weet wat hij/zij kan en mag doen.
Volgende vragen zijn belangrijk
Was u erbij als de advocaat tegenpartij de vrederechter heeft ' benaderd'?
Hebt u gehoord wat er is gezegd?
Waren er getuigen bij?
Waar heeft hij de vrederechter benaderd?.

PS ik ging er van uit dat het een EOT was gezien er een notaris bij betrokken was... is mijn fout wegens te vlug te lezen kan inderdaad ook bij een EOO
Nu als u met zo'n uitleg naar politie stapt dan kunnen die ook niet volgen.

Om iets gedaan te krijgen moet u de zaak chronologisch op papier hebben staan per dag welke feiten wat gebeurd enz enz
Wat ik hier al meermaals geschreven heb.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
oumsalah

#17 , 13 apr 2014 08:26

ik heb dit ook gedaan. Kost wat moeite, maar het heeft geloond. Alimentatie is nu berekend op kind voltijds bij mij.

Lore81
Topic Starter

#18 , 20 apr 2014 19:13

Hallo allen,

Ik ben dus afgelopen vrijdag een melding gaan maken.
De korpschef was heel begripvol. Ik nam mijn 'logboek' mee waarin ik had bijgehouden wanneer en waarom hij de kids niet kwam halen.
Ook dit werd bijgevoegd.
Ze raadde me ook aan om meldingen te blijven maken.
Moest het dan ooit nodig zijn, kan ik deze historiek gebruiken.

Bedankt voor de tips

Reclame

Franciscus

#19 , 22 apr 2014 00:15

@ repelsteel: ik heb zo'n vermoeden dat er vermoedelijk 'van alles' is misgelopen mogelijk alleen door uw perceptie of door geen goede uitleg op het ogenblik dat u bij een zaak betrokken werd. Dat is iets wat ik in mijn loopbaan tientallen keren ben tegengekomen. Het is zeer moeilijk om van hieruit (Juridisch forum) daar een 'sturing' aan te geven.

Dat u vb als geregistreerd slachtoffer niet op de hoogte werd gehouden is al zo'n zaak. Op het parket is men blijkbaar zelfs na enkele jaren nog niet altijd op de hoogte van hoe dit werkt.

Totaal los van uw opmerkingen een vb na een themazitting bij de politierechtbank zei de dienstdoende magistraat dat is goed verlopen mogelijk kunnen we volgende maal een 15 zaken meer op de agenda plaatsen. Vraag werd gesteld aan een van de medewerkers die de dossiers voorbereid. Deze antwoordde voor 15 zaken zo'n 15 ' werk. Pdk vroeg per zaak antwoord neen voor de 15 te samen.
Antwoord werd helemaal niet gesmaakt door zijn leidinggevende ambtenaar Er is blijkbaar nog een heeeeeel grote afstand tussen gedreven magistraten en hun eigen diensten/griffies.
Bij een magistraat substituut die ik zeer goed kende kwamen de stukken per wasmand aan op zijn bureau. Alleen de politie van Antwerpen stuurt jaarlijks meer dan 150000 PV naar het parket algemene zaken.
U moet ook weten dat het aantal substituten beperkt is in Antwerpen en 60-tal en die kunnen/mogen per maand maar een aantal dossiers voorbrengen ter zitting.
Dit als algemene info.
Laatst gewijzigd door Franciscus op 22 apr 2014 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Franciscus

#20 , 22 apr 2014 14:37

Er is maar één procureur des Konings en bij mijn weten is dat/was dat de laatste 10 jaar geen vrouw.
Ik weet natuurlijk niet wat u allemaal opstuurde wat ik wel weet is dat de parketmagistraten die ik ken hun job meer dan naar behoren vervullen.
Voor welke rechtbank was dat dan?

Vandebos

#21 , 22 apr 2014 15:07

Kunnen we aub terugkeren naar de kern van de vragen van ts zonder dit onderwerp verder te kapen?

Vandebos

Vandebos

#22 , 22 apr 2014 15:10

Repelsteel, gelieve niet op iedere post uw eigen ervaring te projecteren. Dit helpt de zaak van TS geen meter voorruit.

Vandebos.

Terug naar “Echtscheiding”