kost advocaat

egeltje
Topic Starter

kost advocaat

#1 , 13 feb 2008 17:45

ik zou even willen rondvragen naar wat jullie betalen aan advocaat.
Mijn vriend is een procedure bezig om co-ouderschap te krijgen. Er zijn nu zo'n 4 zittingen geweest en elke keer als er een zitting is geweest krijgt hij een provisie-factuur van 1.000€ te betalen (zonder overzicht van gepresteerde uren). Hij heeft dus al 4.000€ betaald en er is nog niks bereikt. Hij heeft in totaal 2 afspraken gehad van telkens 1 uur en er is af en toe beperkt mailverkeer (waarbij ze dan nog de helft van zijn vragen niet beantwoord).
Ik vind dat veel, wat is jullie ervaring hierin?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
rambina

#2 , 13 feb 2008 18:58

Mijn vriend is ook bezig in een zaak voor bi-locatie.
Eerst zijn ex gedagvaard, daarna de voorlopige maatregel, met de nodige besluiten, de nodige zittingen, na uitspraak voorlopige maatregel in Beroep naar Antwerpen. Nu een tegeneis voor partneralimentatie, en nog steeds poging tot bi-locatie..
In totaal zitten we nu aan zo'n 5000 euro..
Wij vragen af en toe wel een overzicht..
justice will be done

question

#3 , 13 feb 2008 19:53

same here hoor... Het hele spelleke heeft 4 jaar geduurd en heeft 15.000 euro gekost. Leuk is anders!

Reclame

rambina

#4 , 13 feb 2008 20:40

Wij zijn hier een dik jaar bezig.. De TP blijft op alle gebied moeilijk doen, zit wel te klagen van geen geld te hebben en alimentatie eisen maar wil niet aan tafel gaan zitten..
De echtscheiding is een feit, maar de vedeling en vereffening moet nog beginnen..
justice will be done

pieterverherstraeten
Contacteer: Website

#5 , 14 feb 2008 12:47

geachte,

dit is m.i. toch wel zeer veel... . Vraag alleszins eens een overzicht aan van welke prestaties werden uitgevoerd. werkt hij / zij met een uurtarief? Dit is alleszins veel duidelijker. Wij maken op voorhand concrete afspraken met cliënten.

mvg,

Pieter Verherstraeten

citroentje

#6 , 14 feb 2008 16:10

mij scheiding is rond en uitgesproken 1 dochter geen eigendomme,ex stuurde iedere keer zijn kat,heb in nu al 6500 euro betaald en moet nu nog een afrekening krijgen.

pdc

#7 , 14 feb 2008 16:21

ben ook bezig met bilocatie en als ik dit hier hoor dat denk ik dat iedereen beter zelf advocaat speelt...dit kan niet meer volgens mij en dit enkel om het beste te geven aan uw EIGEN kinderen...Dit zal ik nooit betalen mocht ik zo een rekening krijgen want dat kan ik zelfs niet betalen....hou jullie op de hoogte van mijn kost...en anders moet mijn advocaat maar een proces starten tegen mij....heel erg om te zeggen en keur het ABSOLUUT NIET GOED maar begin stilaan de drama's in belgië bij een scheiding te begrijpen...

rambina

#8 , 14 feb 2008 16:32

Het ergste van al is dat ik vind dat het een spelletje is tussen die advocaten.

Niet dat ik ze allemaal over dezelfde kam wil scheren, maar ik vind soms dat ze hun clienten te weinig informeren over de gevolgen, de bedragen en de afrekeningen die nog kunnen komen.

Daarbij heb ik soms het gevoel een nummertje te zijn. Ze zijn wel met mensenlevens bezig. Dat is zoals een dokter, die moet ook zijn uiterste best doen en geen fouten maken.. En ik weet, iedereen maakt fouten..

Ik vind dat ze zich wat menselijker moeten opstellen en meer bemiddelen.

En nogmaals, niet iedereen is hetzelfde, en tis niet mijn bedoeling om het vak aan te vallen..
justice will be done

Terug naar “Echtscheiding”