aangetekend schrijven of email

papap
Topic Starter

aangetekend schrijven of email

#1 , 10 feb 2008 19:42

Ik wil een brief naar mijn ex sturen, en twijfel tussen aangetekend of niet aangetekend schrijven. Email zou wel eens de oplossing kunnen zijn. Dat komt niet zo offensief over, en toch heeft dit - denk ik - rechtsgeldendheid. Dus mijn vraagjes zijn: heeft een email dezelfs waarde voor het gerecht als een aangetekend schrijven? Zo ja, moet je er dan ook AANGETEKEND bijschrijven? en zet je je brief dan in bijlage of in de inhoud van de mail zelf?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
IrisS

#2 , 10 feb 2008 19:51

Een email kan nooit dezelfde waarde bezitten van een aangetekend schrijven. Mail is namelijk nooit gegarandeerd. Als je mail onderweg ergens tegens een volle buffer aanloopt, gaat hij verloren. Zit je ex haar mailbox vol, dan kan het ook zijn dat ze hem gewoon niet ontvangt en er evenmin melding van krijgt. Een ander probleem stelt zich met de geloofwaardigheid. Als je een mail krijgt, ben je nooit echt zeker van de verzender. Ik kan bv. perfect onder jouw naam en met jouw mailadres iemand aanschrijven...

Ik zou dus voor het aangetekend schrijven gaan als het belangrijk is dat je kan aantonen dat je de brief verzond.

Archie

#3 , 12 feb 2008 08:55

Wat als tegenpartij dreigt klacht in te dienen als wij nog éénmaal een aangetekende brief naar haar durven te versturen? Hoe kan je een boodschap overbrengen als haar advocaat ook het officieel schrijven van onze advocaat weigert?

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”