Na vier jaar huwelijk zullen mijn man en ik toch uit elkaar gaan. We zijn te fel uit elkaar gegroeid en hebben naar de toekomst toe erg verschillende wensen. We hebben echter geen ruzie.
Is het mogelijk om met een EOT het volgende zonder te veel poespas te bekomen:
- ikzelf koop hem uit het huis dat reeds voor 3/4 op mijn naam staat (het bedrag bespreken we samen en ik wil daar niet moeilijk over doen)
- ikzelf neem de lening over en betaal het huis af
- co-ouderschap maar geen bilocatie
- ons kindje komt bij mij wonen met een regeling waarin ze om het andere weekend naar de papa zal gaan en ook bepaalde periodes tijdens de schoolvakanties. (door zijn werk heeft hij nu eenmaal minder tijd dan ik)
- papa is steeds welkom om dingen met ons kindje te doen (ik zou zelfs graag hebben dat hij haar ook bezoekt in de week dat ze niet naar hem gaat)
- indien er opvangproblemen zijn wordt er eerst gekeken of de andere ouder kan alvorens een babysit in te schakelen.
- ik verlang geen allimentatie van hem (we verdienen ongeveer evenveel maar door omstandigheden sta ik er financieel beter voor)
Momenteel zijn wij getrouwd met een contract (scheiding van goederen)
Graag een antwoord. Ik zou deze scheiding graag op een menselijke manier afhandelen waardoor ons kind er het minst onder lijdt (al zal ze dat natuurlijk voor een deel wel doen)