vechtscheding

jurgen wijns
Topic Starter
Berichten: 6

vechtscheding

#1 , 13 jan 2014 13:39

Hallo,

Ik lig in vechtscheiding met mijn ex. Wij hebben 2 kinderen (8 en 11 jaar oud).
Op 08-06-2011 heeft zij de woning leeggemaakt terwijl ik werken was. Zij is verhuisd naar ons gemeenschappelijk appartement waar ik niet niet meer binnen kon omdat ze mijn sleutels had gestolen. Ik had ontdekt dat ze een relatie was begonnen met een collega.

Ik heb al een kortgeding moeten aanspannen op 22 december 2011 omdat mijn ex de kinderen gewoon niet bracht. In het vonnis heb ik mijn gelijk gekregen Er is dan een tussenvonnis bij de jeugdrechter op 20 maart 2012, waar ik opnieuw mijn gelijk kreeg, maar ze vroegen een civiel maatschappelijke studie. Die is gebeurd. Op 12 februari 2013 is er een uitspraak. De verblijfsregeling bij de papa wordt zelfs uitgebreid.

Nog geen maand na de uitspraak bracht zij de kinderen weeral niet. Haar advocaat stuurde gewoon een brief: 'de kinderen zullen niet komen wegens vakantie'. Tijdens de grote vakantie krijg ik weeral een brief: 'de kinderen zullen niet komen'. Ik heb geantwoord dat gaat niet want ik heb bouwverlof en heb vakantie gepland met de kinderen. Ze heeft de kinderen weeral niet gebracht. Toen ze de kinderen voor de vakantie is komen halen heeft ze zelfs geprobeerd mij omver te rijden.

Net voor de kerstvakantie ontvang ik een mail en een brief van haar advocaat dat zij de verblijfsregeling opschorten. Zonder enige toestemming van de jeugdrechter. De griffie van het gerechtsgebouw in Leuven bevestigd mij dat zij dat niet kunnen.

Met de kerstvakantie was voorzien dat de kinderen de eerste week bij mij verbleven. Ze heeft de kinderen weeral niet gebracht. Geen eindejaarsfeesten samen met mijn kinderen. Maar met oudjaar staat ze wel aan mijn deur met kinderen om nieuwjaar te zingen! Hoe uitdagend kan je zijn?

In 2013 heeft ze de kinderen 26 dagen niet gebracht.
Mijn kinderen zijn sinds 8 december 2013 niet meer bij mij geweest.
Ik ben bij de politie geweest, op het gerecht, bij een deurwaarder. Maar ik zou niets kunnen doen.

Wat moet ik doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 13 jan 2014 15:45

Iedere keer aangifte gedaan bij de politie?

eylis
Berichten: 8852

#3 , 13 jan 2014 20:25

tip voor een goede formulering in een verblijfsregelingsvonnis: de ouder waar het kind zal verblijven, die haalt het kind best zelf op. Dat is practischer en logischer dan dat de andere ouder het kind moet brengen. Advocaten zouden dit onderhand moeten weten...

Reclame

duma
Berichten: 2871

#4 , 13 jan 2014 21:05

Hangt er maar vanaf hoe de verstandhouding is. Voor een kind is het veel beter om gebracht te worden door de andere ouder, psychologisch gezien.
Op die manier laat de andere ouder op een onbewuste manier merken dat het ok is dat het kind naar de andere ouder gaat, want hij doet haar/hem zelf weg.

Maar bij een minder goede verstandhouding waar er risico is op het 'achterhouden' van een kind is gaan halen steeds het beste inderdaad.

Franciscus
Berichten: 38739

#5 , 13 jan 2014 22:03

Iedere maal aangifte en twee procedures opstarten.
Via de Pv's niet naleven vonnis tegenpartij laten veroordelen en dwangsommen vragen.
Via de burgerlijke procedure wijziging vonnis, kinderen domiciliëren bij vader dus de zaak gewoon omdraaien.

jurgen wijns
Topic Starter
Berichten: 6

#6 , 18 jan 2014 21:23

Franciscus,

Dank voor de informatie.
Dit weekend heeft mijn ex weeral geweigerd de kinderen te brengen. Ze stuurt gewoon een mail dat de kinderen enkel komen onder haar voorwaarde dat de kinderen bij mijn ouders moeten verblijven en onder toezicht. En naar de trainers en de afgevaardigden van de voetbal waar de kinderen spelen stuurt ze een mail dat de kinderen niet kunnen aanwezig zijn op de match omdat ik niet akkoord ben met haar voorwaarden. Terwijl ze dit weekend bij mij moesten zijn volgens het vonnis.

Hoe start ik die procedures op? Ik werk namelijk niet meer samen met een advocaat omdat die kosten te hoog oplopen.
Een kortgeding inspannen bij de jeugdrechtbank?
En de zaak aanhangig maken bij de correctionele rechtbank?

Turaki
Berichten: 6870

#7 , 18 jan 2014 22:03

Heeft u ditmaal aangifte gedaan bij de politie?

Terug naar “Echtscheiding”