Situatie.. Mijn vriend en zijn ex hebben een huis. Ze zitten in een vechtscheiding. Zij woont in het huis met de twee kinderen.
Hij moet in de 'voorlopige maatregel' de elft van de hypotheek betalen..
De kinderen willen bi-locatie en zijn ex stemt toe. Dus binnen een paar maanden zullen de kinderen in bi-locatie wonen.
Mijn vriend moet een woning gaan huren in de omgeving van de school.
Hun echtscheiding wordt 15 Jan 08 definitief uitgesproken.
Zijn ex eist onderhoudsgeld voor zichzelf dus dat wordt een aparte rechtzaak waar de termijnen de 15 Jan worden meegedeeld..
Nu beweert zij dat zolang zij de helft van de hypotheek betaald dat zij in het huis kan blijven wonen, zo lang dat ze dit wenst..
Mijn vriend wil het huis kopen omdat de kinderen in het huis willen blijven wonen. Dus hij gaan preferentiele toewijzing vragen..
Ex blijft beweren dat hij dit niet kan en haar niet uit het huis kan zetten..
Dus zij wil dat hij de helft van de hypotheek blijft betalen, dat hij daarbuiten nog een woning gaat huren voor hem en de kinderen.
Intussen heeft zij ook heel de inboedel en hij heeft niets want alles staat in het huis..
Mijn vragen: nu de echtscheiding definitief is kan mijn vriend toch niet in onverdeeldheid blijven wonen. Kan zij zomaar eisen dat hij blijft betalen en dat zij daarin blijft wonen??
Hoe gaat dit in zijn werk??