Woonst verlaten en snelle regeling nodig

x123x
Topic Starter

Woonst verlaten en snelle regeling nodig

#1 , 18 aug 2013 23:29

Hallo,
Binnen twee weken verhuis ik naar mijn appartement maar mijn ex en ik hebben vergeefse pogingen gedaan om tot een vergelijk te komen, zonder succes. We zullen dus starten met Co. Ouderschap, regeling waarover we het eens zijn, maar ik wil dringend dat alles op papier komt te staan: of de kinderen bij mij mogen gedomicilieerd worden, ten laste mogen komen enz... Wij zijn feitelijk samenwonend. Twee kids van acht en tien. Volgens mijn ex hoeft er geen advocaat gelast te worden. Ik wil dit wel doen want anders sta ik nergens maar hij chanteert me emotioneel door de kinderen erbij te betrekken. Zo van: mama wilt een advocaat aanstellen om papa te pluimen,... En mijn kinderen smeken me nu dit niet te doen. Maar wat moet ik dan? Zijn inkomen is het dubbele van het mijne. Ik weet niet hoe ik het juridisch moet aanpakken om tot een snelle regeling te komen, evenmin hoe ik hier psychisch mee moet omgaan, hij zet de kinderen tegen me op en dit had ik nooit verwacht.
Tips zijn zeer welkom en dringend.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 20 aug 2013 08:55

“Art.374.§ 1.Wanneer de ouders niet samenleven, blijven zij het ouderlijk gezag gezamenlijk uitoefenen...Bij gebreke van overeenstemming over de organisatie van de huisvesting van het kind, over de belangrijke beslissingen betreffende zijn gezondheid, zijn opvoeding, zijn opleiding en zijn ontspanning en over de godsdienstige of levensbeschouwelijke keuzes of wanneer deze overeenstemming strijdig lijkt met het belang van het kind, kan de bevoegde rechter de uitoefening van het ouderlijk gezag uitsluitend opdragen aan één van beide ouders...Hij bepaalt de wijze waarop de ouder die niet het ouderlijk gezag uitoefent, persoonlijk contact met het kind onderhoudt...In elk geval bepaalt de rechter de wijze waarop het kind wordt gehuisvest en de plaats waar het in het bevolkingsregister wordt ingeschreven als hebbende aldaar zijn hoofdverblijf...Bij gebrek aan akkoord, in geval van gezamenlijk ouderlijk gezag, onderzoekt de rechtbank op vraag van minstens één van de ouders bij voorrang de mogelijkheid om de huisvesting van het kind op een gelijkmatige manier tussen de ouders vast te leggen...”(Burgerlijk Wetboek).

“Art.45.De zaak wordt bij de jeugdrechtbank aanhangig gemaakt : 1. in de aangelegenheden bedoeld in titel II, hoofdstuk II,(=Burgerrechtelijke bepalingen) van deze wet...bij een verzoekschrift ondertekend, al naar het geval door...de vader, de moeder...”(8 APRIL 1965. - Wet betreffende de jeugdbescherming...).

Kopieer daartoe de tekst van art.1034ter Gerechtelijk Wetboek en gebruik deze als invulformulier,mits omzetting in briefvorm. Som daarin omstandig en exact de FEITEN chronologisch op met benadrukking van het belang van het kind. U kan in PRINCIPE dit verzoekschrift indienen en de procedure afhandelen zonder advocaat.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 aug 2013 12:01

Feitelijk samenwonend :
https://www.google.be/search?q=voorlopi ... =firefox-a" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”