Kan iemand mij advies geven omtrent mijn vraag:
Ik en mijn ex-partner zijn sinds 1,5 jaar uit mekaar. We waren niet getrouwd maar hebben samen 2 kinderen – nu 8 en 7 jaar. We hebben geen EOT maar de opvang van de kinderen verloopt over het algemeen vlot.
De kinderen hebben allebei extra begeleiding nodig voor de school. Mijn ex ondersteunt naar de logo toe; 1 x om de 14 dagen gaat hij en de andere keer ga ik.
De kiné – 2 x per week – doe ik. Dit is dichter bij waar ik woon dus mij leek het gemakkelijker om dit te organiseren op de dagen dat de kinderen bij mij zijn.
Weet dat ik dit voor de kinderen doe, om hun goed. Ik moet hier ook wekelijks 3u aan opofferen (aan de kiné) maar doe dit met heel veel liefde.
Nu is het grote vakantie en het is de bedoeling toch dat deze therapieën in de mate van het mogelijke worden voortgezet (muv verlofperiodes).
Mijn ex-partner weigert nu om te gaan in de periodes dat hij ze heeft.
Toen ik bleef aandringen zei hij nog dat ik ze dan maar moest nemen op de dagen dat ze naar therapie moeten. En ok, ik regel dit en laat hem weten dat ik op 4 weken tijd de kinderen 3 x kom halen, in de namiddag.
Nu komt hij blijkbaar terug op zijn beslissing en zegt hij dat ik dat de kinderen niet kan aandoen; dat ze recht hebben op vakantie, ze zien al genoeg af ……
Wat moet ik hier nu mee? Kan ik dit afdwingen?