rechtsgeldig of niet

krikri
Topic Starter

rechtsgeldig of niet

#1 , 15 nov 2007 18:16

schets: echtgenoot en echtgenote komen niet overeen met het doen en laten van hun tiener. Het inkomen van de ene bedraagt 50% meer dan de andere. Gehuwd zonder huwelijkscontract, dus met gemeenschap van goederen met eigen woning in hypotheek.

Beiden zijn akkoord om zelf een contract op te maken waar alles beschreven word in geval van echtscheiding en bij overlijden van een der echtgenoten. Vb verdeling aandeel van het onroerend goed 40% - 60% (idem voor de uitstaande hypotheekschulden) of een bedrag tot uitkoping van het onroerend goed, verdeling roerend goed, afspraak alimentatie kinderen tot hun 18....enz enz, bij echtscheiding zich akkoord verklaren dit in minnelijke schikking gebeurd zonder enig verhaal en zonder vraag tot onderhoudsgeld, bij overlijden van een der echtgenoten dat al het roerend goed en de onroerende goederen volledig overgedragen word naar de langstlevende....ect

waarom hier mijn vraag, een van onze tieners is volgens mij het zeer slechte pad op, en ik wil mij een beetje veilig stellen in geval moeder zou overlijden...om niet gepluimd te worden door de kinderen achteraf. En zoals de meeste moederharten, het kind mag nog de grootste crimineel zijn, zij zien er toch nooit iets slecht in.

onze vrraag is hier gesteld met ons beiden, en met het idee als dit rechtsgeldig zou zijn, de notariskosten en rompslomp vermeden word....tzou puur preventief zijn zo wij beiden gerust zijn

met dank voor alle info

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding