alimentatieverhoging vredegerecht

carpe
Topic Starter

alimentatieverhoging vredegerecht

#1 , 01 nov 2007 11:19

hallo.
ik zal even proberen zo kort mogelijk de situatie te schetsen :wink:
*in 2003 zijn mijn ex en ik een procedure eot opgestart via de notaris waarbij mijn ex zelf voorstelde om 400euro alimentatie voor de kids te betalen. Kids waren toen 6 en 1 jaar oud.
*na een heel moeilijke periode en poging tot verzoening (die op niets uitdraaide) zijn we een eot opgestart met ieder een advocaat. Op dat ogenblik was mijn ex niet zo gewillig meer en hij zei dat hij niet meer dan 275euro alimentatie voor de kids wou en kon betalen en dit terwijl hij als vrachtwagenbestuurder méér dan het dubbele van mij verdiende. Ik werkte op dat ogenblik part-time aan 800euro/maand terwijl hij ong. 2.500euro/maand verdiende.
*aangezien mijn ex me het leven zo zuur probeerde te maken door o.a. doodsbedreigingen met pistool, stalking en chantage (waarvoor hij ook veroordeeld werd) ben ik dan uiteindelijk een echtscheiding op grond van feiten opgestart die in mijn voordeel uitgesproken werd.
*voor mezelf heb ik geen onderhoudsgeld gevraagd uit angst voor hem en aan de alimentatie voor de kinderen werd ook niets gewijzigd (276euro/maand) omdat mijn advocaat vond dat we met hem beter voorzichtig konden zijn.
*bijgevolg werd er ook geen tussenkomst voor buitengewone kosten op papier gezet.
Eigenlijk voel ik mij serieus in het zak gezet, ook door mijn advocaat.
Het komt er eigenlijk op neer dat ik maandelijks aan het beetje spaargeld dat ik nog heb moet zitten om rond te komen. Ik werk ondertussen full-time en verdien 1.100euro/maand. Ik ontvang de kinderbijslag en 272euro alimentatie. Ik huur een woning waarvoor ik 450euro huur betaal/maand en betaal ook maandelijks 195euro gas en elec. en het dagelijkse leven is zowiezo een heel pak duurder geworden.
De kids gaan de helft van de vakanties en 1 weekend op 2 bij hun vader. Als er buitengewone kosten zijn hang ik volledig af van het feit of mijn ex al dan niet zin heeft om de helft te betalen of niet. Eerlijk kan ik dit niet noemen. Mijn ex werkt nog altijd al chauffeur en ik weet dat hij heel veel geld verdient. Ik vind dat hij er wel goedkoop vanaf komt zo.
Nu heb ik een brief ingediend bij de vrederechter om een verhoging van de alimentatie voor de kids te verkrijgen en ik vraag 400euro/maand + een degelijke regeling op papier voor de buitengewone kosten. Want ik zie het niet zitten om altijd voor alle kosten alleen te moeten opdraaien.
Ik vind dat de papa ook zijn verantwoordelijkheid moet nemen.
Denken jullie dat mijn vraag haalbaar is?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
carpe
Topic Starter

#2 , 01 nov 2007 15:58

echt niemand? please

citroentje

#3 , 01 nov 2007 16:17

Een herziening is altijd mogelijk,en ja de extra schoolkosten gaan er niet op verminderen.
De vraag is natuurlijk gaan ze het goedkeuren?
Vind nog altijd dat de rechtbank na een tweetal jaar die allimentatie zouden moeten herzien,op dit moment dat dit besproken wordt heb je zoveel aan je hoofd dat je daar niet bij stil staat,bij mij is het ook zo.
Nu ik vind het meer dan normaal dat hij een bijdrage doet in de schoolkosten en eventuele dokters-tandartsen kosten in tussen komt maar leg dat maar eens aan u ex uit.

In u plaats zou ik terug naar me adv gaan en vragen om een herziening te laten doen al is het maar 100 euro die er bij komt .
succes.
Je kan ook zelf naar de rechtbank stappen met u eis.

Reclame

peggytje

#4 , 02 nov 2007 00:25

Je kan inderdaad proberen maar of het gaat lukken??? Heb hetzelfde voor ex ook chauffeur verdiend zeer goed betaald 4000 euro belastingen en moet maar 200 euro voor 2 jongens betalen en het kost hem zelfs niks om ze te zien aangezien de rechter vond dat het mijn plicht is om ze te brengen en te halen (120km enkel) hij moet ook de helft van de bijkomende kosten al sinds 2005 maar tot de dag van vandaag heb ik hier nog geen cent van gezien en het gaat al over 3jaar nu.
Als je een verhoging wil zou ik zeker niet overdrijven dit zou in je nadeel kunnen zijn. Ik denk niet dat het lukt om meer alimentatie te krijgen alsook de helft van de bijkomende kosten. Het zal ofwel het één of het ander zijn. Ik begrijp je goed genoeg hoor en ik wens je veel succes :)
groetjes

carpe
Topic Starter

#5 , 02 nov 2007 09:56

alvast bedankt voor jullie reactie.
tja, proberen ga ik het zeker want ik heb eergisteren mijn vraag ingediend bij de vrederechter. Op 14 november komt de zaak op openbare zitting. Ik hoop natuurlijk dat er aan mijn eis voldaan zal worden, toch zeker in de zin dat ik de helft van de vaste kosten op papier krijg. Die echtscheiding heeft me al handen vol geld gekost en juist daarom zal ik nu geen advocaat nemen omdat hij toch niet gesproken heeft voor mijn rechten. Uiteindelijk heb ik tot hiertoe altijd al aan het kortste eind getrokken en ben het meer dan beu. Na al wat mijn ex al uitgespookt heeft vind ik dat hij nog veel te veel voordelen heeft. Ik kan gerust meespreken over de uitspraken van het gerecht en kan alleen maar zeggen dat sommige mensen (zoals mijn ex) heel veel gepermitteerd zijn....en dat feit vind ik heel frustrerend. Altijd maar zwijgen voor de lieve vrede en hij heeft altijd zijn zin.

Terug naar “Echtscheiding”