Niemand zegt uiteraard dat dit geleidelijk aan moet verlopen. Dit komt meestal voort uit een voorstel van de advocaat. Een geleidelijke regeling heeft namelijk meer kans om goedgekeurd te worden door de rechter én door de andere ouder, omdat het dan niet bruusks is en er ook niet kan geargumenteerd worden dat de band met de vader niet goed is, want op die manier wordt er dan aan die band gewerkt. Hier is er trouwens niets opbouwend geweest, recht van weekendregeling (+ 1 dag) naar bilocatie. Kinderen hebben daar nooit een probleem mee gehad.
U kan dus gerust zeggen dat u de week/week regeling wel ziet zitten, maar dat dit niet geleidelijk hoeft. 't is maar wat jullie overeenkomen
Persoonlijk zou ik trouwens ook voor een eigen advocaat gaan. Geeft een geruster gevoel en die heeft geen twee belangen te verdedigen. Sowieso zou ik niet werken met de advocaat van je ex!
Bespreek de dingen die ik als 'stof tot nadenken' heb gegeven, zoals 'wie heeft welke spullen' ook zeker met je advocaat zodat dat ineens in de akkoordconclusie kan worden opgenomen. Anders moet je nog eens een keer terug naar de rechtbank en voor zaken die niet dringend zijn ... En 't kost ook weer geld dan. Of het is de moeite niet om voor naar de rechtbank te gaan en er komt zever en spanning van.
Hier is het trouwens zo, en voor ons werkt dat goed:
- mama houdt het kindergeld (is werkloos)
- fiscaal co-ouderschap
- ieder heeft alle spullen. De kinderen hebben hier dus hun eigen jas, eigen (paren) schoenen, eigen ... Het enige wat over en weer gaat is een klein (leuk) koffertje met daarin het heen-en-weerboekje, de kleren die ze aanhadden toen ze hier aankwamen, steeds gewassen, soms gestreken

, een kaftje met de schoolpapieren van onze stoere kleuter,a en toe een tekening of knutselwerk die ze maakten voor papa of mama, de Kids IDs, de SISkaarten en medicatie indien nodig. Dat laatste kopen we dus niet apart. Degene die naar de dokter gaat, betaalt dat ook en gaat de mediactie halen en die gaat mee naar de andere ouder. Eventuele extra voorschriften gaan ook mee en indien nodig gaat de andere ouder bijhalen, zodat er voldoende is voor de week erna.
- wissel op zondagavond
Laat je weten hoe het verder loopt?