Mijn kinderen zijn uit huis geplaatst hoe terug krijgen??

boos
Topic Starter
Berichten: 305

Re: Mijn kinderen zijn uit huis geplaatst hoe terug krijgen?

#91 , 14 feb 2013 13:21

Update:

Langs politie kantoor geweest en die hebben mij verteld dat de wet is veranderd sinds januari en dat er geen aangifte /proces-verbaal kan opgemaakt worden meer voor gezinsverlating, ik kan wel een melding maken en die heeft dat ook geregistreerd in de computer dan hij sinds zondag weg is, nu heb ook de gemeente gebeld voor een schrapping en die zeiden mij dat er een wijkagent eerst naar het adres gaat waar me man slaapt, ( bij zijn broer) en als er dan vastgesteld word dat hij daar is dan word hij daar ingeschreven en volgt er een schrapping, weet niet of dit juist allemaal is?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ninaa22
Berichten: 26

#92 , 18 feb 2013 13:00

dat de wijkagent langs u het adres van zijn broer gaat om te kijken of hij daar werkelijk is kan
maar dat er meteen een schrapping plaats vind lijkt me sterk u man kan zeggen dat hij zijn broer is komen opzoeken of dat hij thuis ruzie heeft gehad
dus dat klopt niet at de gemeente u heeft geinformeerd.

boos
Topic Starter
Berichten: 305

#93 , 19 feb 2013 09:40

dat de wijkagent langs u het adres van zijn broer gaat om te kijken of hij daar werkelijk is kan
maar dat er meteen een schrapping plaats vind lijkt me sterk u man kan zeggen dat hij zijn broer is komen opzoeken of dat hij thuis ruzie heeft gehad
dus dat klopt niet at de gemeente u heeft geinformeerd.
Ja heb ik ondervonden inderdaad, de agent belde mij op om te zeggen dat die er niet tussen komt en dat er ook geen woonstcontrole zal plaatsvinden, mijn man is langs het bureau geweest en die heeft verteld dat die dus daar wel slaapt, hij is inmiddels snel terug weer bij mij, mijn advocaat zei dat het beste is om een echtscheiding in te dienen als ik de kinderen snel terug wil hebben

Reclame

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#94 , 26 feb 2013 13:20

Wat m.i. telt om je kinderen snel terug te krijgen is dat je samen ruzies kan oplossen.
Of een scheiding dat soort problemen zal oplossen daar kan ik vragen bij hebben. Vb. nieuwe procedure over de verblijfsregeling omdat je als ouders daarover het niet eens bent... om maar iets te noemen. Best is toch SAMEN hulp gaan zoeken zodat je met iemand die er wat van kent SAMEN over mogelijke problemen kan praten. Dat zal m.i. een positieve invloed hebben.

RR

boos
Topic Starter
Berichten: 305

#95 , 27 feb 2013 09:20

"Mijn advocaat zei dat het beste is om een echtscheiding in te dienen als ik de kinderen snel terug wil hebben."

Misschien mijn eerdere antwoorden er nogmaals op nalezen. En vervolgens u haasten om deze advocaat in te ruilen voor een verstandig raadsman.

IK sta zelf ook achter de scheiding dus dat is het probleem niet.
Ze vond het ook niet kunnen dat ik mishandeld word en waar de kinderen bij zijn, ik heb veel documenten ingeleverd waaronder ook de doktersattest van slagen en verwondingen

Franciscus
Berichten: 38771

#96 , 27 feb 2013 10:29

Is er voor die slagen en verwondingen PV opgesteld door de politie.
Gezien familiale omstandigheden is tien de Intra Familiale Geweld procedure opgestart?

boos
Topic Starter
Berichten: 305

#97 , 27 feb 2013 14:08

Is er voor die slagen en verwondingen PV opgesteld door de politie.
Gezien familiale omstandigheden is tien de Intra Familiale Geweld procedure opgestart?
die wilde geen aangifte opnemen, heeft het wel in de systeem gezet zei die ook dat hij de woonst heeft verlaten, heb enkel een melding van gekregen

boos
Topic Starter
Berichten: 305

#98 , 28 feb 2013 13:23

zitting geweest, krijg uitslag over 2 weken, mijn man heeft een ook een scheiding ingediend en ik zou dan volgens zijn advocaat een dagvaarding krijgen wat houdt dit in?
Hij heeft vandaag voorgoed zijn kleding gepakt en wacht op de wijkagent waar hij een andere adres heeft, word die dan automatisch uitgeschreven of moet ik hem uitschrijven als ik het bewijs heb dat hij een ander wettelijke adres heeft? betref ook het onderhouden wilt die niet en ik zit nu zonder baan, geld, naar de vrede rechter stappen of ocmw?

Franciscus
Berichten: 38771

#99 , 28 feb 2013 13:32

Eerst advocaat in kennis stellen en dan naar ocmw en dan via advocaat vrederechter (indien gehuwd) ...maar dat weet uw advocaat wel.
U zal ook gezien geen inkomen beroep kunnen doen op een pro deo regeling.
Aan de politie terug melden dat uw ex nu bij u weg is. Gezien geen belangen( oa kledij) meer.
Als het een huurwoning is en hij mee het contract heeft getekend dient hij wel mee te betalen.
Aangifte doen wegens geweld in gezin en politie MOET daar zeker als er doktersattesten van zijn PV opstellen.
Indien de balie niet wenst vraag een officier te spreken ( hoofdinspecteur of commissaris).
U kan u laten bijstaan door een vertrouwenspersoon.
Elke lokale politiezone beschikt over een dienst slachtofferzorg en een IFG dossierbeheerder.

ninaa22
Berichten: 26

#100 , 28 feb 2013 15:23

om de pocedure in werking te zetten. stuurt de advocaat via een deurwaarder een dagvaarding aan u. Daarin staat wie de eiser is, wat hij wil, van wie en waarom, waneer de zitting zal zijn en waar

ninaa22
Berichten: 26

#101 , 28 feb 2013 15:25

u kunt zich wenden tot ocmw om u probleem uit te leggen en hulp vragen zij moeten u in deze toestand wel bijstaan en u advocaat verwittigen

boos
Topic Starter
Berichten: 305

#102 , 28 feb 2013 15:56

Eerst advocaat in kennis stellen en dan naar ocmw en dan via advocaat vrederechter (indien gehuwd) ...maar dat weet uw advocaat wel.
U zal ook gezien geen inkomen beroep kunnen doen op een pro deo regeling.
Aan de politie terug melden dat uw ex nu bij u weg is. Gezien geen belangen( oa kledij) meer.
Als het een huurwoning is en hij mee het contract heeft getekend dient hij wel mee te betalen.
Aangifte doen wegens geweld in gezin en politie MOET daar zeker als er doktersattesten van zijn PV opstellen.
Indien de balie niet wenst vraag een officier te spreken ( hoofdinspecteur of commissaris).
U kan u laten bijstaan door een vertrouwenspersoon.
Elke lokale politiezone beschikt over een dienst slachtofferzorg en een IFG dossierbeheerder.
hij wilt de huur niet betalen, contract staat op beiden namen

boos
Topic Starter
Berichten: 305

#103 , 28 feb 2013 19:28

heb zelf ook een slechte verleden, ben ooit is aanghouden ivm namaak en 6 weken in de cel gezeten, daarmee dat ik ook schrik heb dat ik de kinderen niet krijg maar eerdermijn man

Franciscus
Berichten: 38771

#104 , 01 mar 2013 13:37

En wat heeft dat de maken met feit dat u een van de ouders (moeder) bent?
GEEN
U moet beiden de huur betalen ttz daar bent u beiden verantwoordelijk voor.
Gezien uw man blijkbaar de kostwinnaar is kan hij daar in eerste instantie voor worden aangesproken, ook voor alimentatie voor de kinderen.

Zoals reeds gezegd maken dat u via OCMW de sociale zaak opstart, uw advocaat als pro deo wordt aangesteld.
Naar ( bij huwelijk)à naar vrederechter voor de maatregelen.dit inzake gezinswoning, huur, alimentatie, al of niet contactverbod enz
https://www.google.be/search?q=voorlopi ... =firefox-a" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.google.be/search?q=voorlopi ... =firefox-a" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mensenrecht.be/node/982?page=4" onclick="window.open(this.href);return false;

boos
Topic Starter
Berichten: 305

#105 , 01 mar 2013 14:27

En wat heeft dat de maken met feit dat u een van de ouders (moeder) bent?
GEEN
U moet beiden de huur betalen ttz daar bent u beiden verantwoordelijk voor.
Gezien uw man blijkbaar de kostwinnaar is kan hij daar in eerste instantie voor worden aangesproken, ook voor alimentatie voor de kinderen.

Zoals reeds gezegd maken dat u via OCMW de sociale zaak opstart, uw advocaat als pro deo wordt aangesteld.
Naar ( bij huwelijk)à naar vrederechter voor de maatregelen.dit inzake gezinswoning, huur, alimentatie, al of niet contactverbod enz
https://www.google.be/search?q=voorlopi ... =firefox-a" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.google.be/search?q=voorlopi ... =firefox-a" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mensenrecht.be/node/982?page=4" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb dus in de zittingzaal te horen gekregen van de procureur dacht ik wat er allemaal in het dossier stond dat ook opgemaakt was door het kruispunt, en daarin noemde hij mij:

Een slechte moeder, onbetrouwbaar, liegt veel, heeft een persoonlijkheids- stoornis,( nog nooit psychiatrisch onderzoek gehad) dit zegt men enkel mondeling uit geen bronnen)heeft in hechtenis gezeten, moet nog veroordeeld worden, kortom geen goeie dingen.
Over vader hebben ze niet veel slechte dingen gezegd, enkel dat hij Nl moet leren en meer moet integreren en tijd maken voor de kinderen en ook mee helpen aan de opvoeding etc.
Nu ben ik hartstikke bang dat mijn man de kinderen toegewezen krijgt ( het ouderlijk gezag).
Over 14 dagen komt er een uitspraak, mijn man is nu weg bij mij en heeft een ander adres maar de wijkagent is nog altijd niet langsgekomen bij mijn man, dus is hij wettelijk nog ingeschreven bij mij,, maar in de recht zaal maakte de advocaat van mijn man wijs aan de rechter dat hij al daar staat ingeschreven en een huur contract heeft, blijkbaar hebben ze niet goed overlegd en toen de rechter dit aan mijn man vroeg antwoordde hij dat die nog geen contract getekend heeft en de wijkagent daar nog niet langs geweest is, op het laatste zei ze advocaat van mijn man dat zijn eis: papa wilt de kinderen zo snel mogelijk terug en dan naar hem niet naar de moeder , hij kan voor de kinderen zorgen en kan vrij nemen als het moet van zijn werk en minder gaan werken.
Mijn eis: Kinderen tijdelijk toch nog uit huis geplaatst blijven aangezien de scheiding nog niet rond is en er onzekerheid is dat de kinderen echt terug naar een veilige plek komen, wat denken jullie dat het meeste weegt ?
ik heb nu ook net vernomen dat er een nieuwe wet is op vreemdelingen die willen scheiden dat ze dan automatisch hun papieren verliezen (verblijfsvergunning)?

Terug naar “Echtscheiding”