alimentatie uitbetalen aan meerderjarig kind ipv aan ouder

Moppie
Topic Starter

alimentatie uitbetalen aan meerderjarig kind ipv aan ouder

#1 , 31 okt 2007 09:24

Hoi,

Ik ben een studente van 21 jaar en woon momenteel samen met mijn jongere zus bij mijn moeder thuis. doordat mijn moeder financiele problemen heeft sta ik volledig in voor mijn studies (studiebeurs), mijn kleding, mijn auto, voor alles eigelijk buiten onderdak en eten. Mijn moeder leeft volgend schuldbemiddeling en wekelijks krijgen wij 150 euro om met zen 3 van te leven. ook het kindergeld en de alimentatie gaat naar deze schuldbemiddeling. nu was mijn vraag of het wettelijk mogelijk is dat mijn vader de alimentatie rechtstreeks aan mij betaalt, zo gaat dit geld niet mee de schuldbemiddeling in en kan ik hiervan mijn kosten betalen. tenslotte betaalt mijn vader dat geld toch voor mij, en niet voor mijn moeder.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#2 , 31 okt 2007 21:04

Ik denk dat je daar een punt maakt.

onderhoudsgeld voor "het kind" (sorry) zou prioriteit moeten hebben, gelet "het belang van het kind de allereerste overweging" zou moeten zijn, zo ook als je studeert en dit geld je kan helpen in het welslagen van je studie.

Je meerderjarige leeftijd is wel niet in het voordeel, maar naar mijn aanvoelen moet het mogelijk zijn dat je vader rechtsstreeks het onderhoudsgeld aan U stort.

RR

j.demoor

#3 , 02 nov 2007 10:01

“Art.1675/4.§ 2. Het verzoekschrift bevat de volgende vermeldingen :...7° een gedetailleerde staat en raming van de baten en de lasten van het vermogen van de verzoeker, van het gemeenschappelijk vermogen indien hij gehuwd is onder een stelsel van gemeenschap van goederen en van het vermogen van de echtgenoot of de met de verzoeker SAMENWONENDE(N).Art.1675/9.§ 1. Uiterlijk drie dagen na de uitspraak van de beschikking van toelaatbaarheid moet de griffier deze bij gerechtsbrief ter kennis brengen van :4° de betrokken schuldenaars onder toevoeging van een afschrift van de tekst van artikel 1675/7. Zij worden ervan op de hoogte gebracht dat iedere betaling, vanaf ontvangst van de beschikking, in handen van de schuldbemiddelaar moet gebeuren“(Gerechtelijk Wetboek).

Uw vader,schuldenaar van onderhoudsgeld aan uw moeder of aan u,SAMENWONENDE,zal iedere betaling,vanaf ontvangst van de beschikking, toch in handen van de schuldbemiddelaar moet doen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”