Verhuis van de moeder bij co-ouderschap met bilocatie

Jimmy007
Topic Starter

Verhuis van de moeder bij co-ouderschap met bilocatie

#1 , 28 okt 2007 14:39

Hallo iedereen,

het is nu 4 jaar geleden sinds mijn vechtscheiding, en na veel moeite heb ik uiteindelijk een gedeeltelijk co-ouderschap op mijn kinderen gekregen. De regeling is 5 dagen bij mij en dan 9 dagen bij haar, ik moet de kinderen vijdag afhalen om 18.00u en woensdag om 18.00u terugbrengen. Mijn ex was helemaal niet gelukkig dat ik dit recht heb gekregen en doet er dus alles aan om mij het leven zuur te maken(wat haar ook lukt).

Ik woon dus in Brasschaat, en zij tot deze week in Deurne waar de kinderen ook naar school gaan. Aangezien ik en mijn vriendin full time werken is deze regeling al niet evident, om ze van en naar school te brengen. Plots komt ze nu af dat ze verhuist naar Rumst en dat ik de kinderen daar moet afhalen en brengen, afstand 32km en 30 min rijden zonder file, wat 's avonds om 18.00u nooit zal gebeuren, dan zal dat eender meer dan een uur zijn. Daar komt dan nog bij dat ik net van werkgever ben veranderd en dat ik de kinderen vrijdag niet meer kan afhalen. Mijn vriendin doet dit nu sinds enkele weken, maar ze wil absoluut niet naar rumst rijden, dat is voor haar een brug te ver.
Dus heb ik geprobeerd dit te bespreken met mijn ex en voorgesteld om de kinderen dan vrijdags gewoon van school af te halen, of bij haar ouders die op haar appartement in deurne gaan wonen( waar de kinderen anders heel de week tijdens de school verblijven), en dat ik ze dan 's woensdags in deurne afzet en niet in rumst.
Mijn ex heeft er plezier in dat dit mij voor serieuze problemen stelt, en wil van geen andere regeling weten en zegt dat ik me aan de vastgelegde regeling moet houden van de rechtbank, nl. dat ik ze moet afhalen en terugbrengen op het vastgelegde uur en bij haar thuis.
Ik ben zo stilaan aan het einde van mijn latijn, want mijn huidige relatie lijdt ook enorm onder heel deze situatie en mijn vriendin gaat er stilaan ook onderdoor.
Moet ik dit allemaal maar ondergaan en toegeven aan mijn ex of is er iets dat ik kan doen? Het laatste wat ik wil is dat mijn ex wint en dat ik het co-ouderschap moet opgeven.
Iemand die hier een antwoord op heeft?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
rambina

#2 , 28 okt 2007 14:56

Dit is echt erg..

En zo gebruiken sommige moeders hun kinderen om hun ex te pesten..

Schandalig gewoon..

Mss kun je eens bij een advocaat raad gaan vragen, en mss kun je eens een keer naar de vrederechter.

Er zijn hier wel mensen die je een duidelijk antwoord kunnen geven..

Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte
justice will be done

roderidder
Contacteer: Website

#3 , 28 okt 2007 18:34

Dat zijn van die situaties waar enkel maar goede oplossingen mogelijk zijn als er wat goede wil van beide kanten aan te pas komt.

Tracht tot oplossing te komen. Uiteindelijk is het wel buiten Uw wil om dat de situatie U minder gunstig maakt en er valt iets voor te zeggen dat ze daar mee verantwoordelijk is, m.a.w. daar ook mee naar oplossingen zou moeten zoeken.

suc6

RR

Reclame

j.demoor

#4 , 30 okt 2007 10:08

“Art.387bis.In alle gevallen, en onverminderd de bevoegdheid van de voorzitter van de rechtbank van eerste aanleg, rechtsprekend in kort geding overeenkomstig artikel 1280 van het Gerechtelijk Wetboek, kan de jeugdrechtbank in het belang van het kind, op verzoek* van beide ouders of van één van hen, dan wel van de procureur des Konings alle beschikkingen met betrekking tot het ouderlijk gezag opleggen of wijzigen...”(Burgerlijk Wetboek).

* zie daartoe : art.1034bis e.v. Gerechtelijk Wetboek.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Terug naar “Echtscheiding”