Hallo iedereen,
het is nu 4 jaar geleden sinds mijn vechtscheiding, en na veel moeite heb ik uiteindelijk een gedeeltelijk co-ouderschap op mijn kinderen gekregen. De regeling is 5 dagen bij mij en dan 9 dagen bij haar, ik moet de kinderen vijdag afhalen om 18.00u en woensdag om 18.00u terugbrengen. Mijn ex was helemaal niet gelukkig dat ik dit recht heb gekregen en doet er dus alles aan om mij het leven zuur te maken(wat haar ook lukt).
Ik woon dus in Brasschaat, en zij tot deze week in Deurne waar de kinderen ook naar school gaan. Aangezien ik en mijn vriendin full time werken is deze regeling al niet evident, om ze van en naar school te brengen. Plots komt ze nu af dat ze verhuist naar Rumst en dat ik de kinderen daar moet afhalen en brengen, afstand 32km en 30 min rijden zonder file, wat 's avonds om 18.00u nooit zal gebeuren, dan zal dat eender meer dan een uur zijn. Daar komt dan nog bij dat ik net van werkgever ben veranderd en dat ik de kinderen vrijdag niet meer kan afhalen. Mijn vriendin doet dit nu sinds enkele weken, maar ze wil absoluut niet naar rumst rijden, dat is voor haar een brug te ver.
Dus heb ik geprobeerd dit te bespreken met mijn ex en voorgesteld om de kinderen dan vrijdags gewoon van school af te halen, of bij haar ouders die op haar appartement in deurne gaan wonen( waar de kinderen anders heel de week tijdens de school verblijven), en dat ik ze dan 's woensdags in deurne afzet en niet in rumst.
Mijn ex heeft er plezier in dat dit mij voor serieuze problemen stelt, en wil van geen andere regeling weten en zegt dat ik me aan de vastgelegde regeling moet houden van de rechtbank, nl. dat ik ze moet afhalen en terugbrengen op het vastgelegde uur en bij haar thuis.
Ik ben zo stilaan aan het einde van mijn latijn, want mijn huidige relatie lijdt ook enorm onder heel deze situatie en mijn vriendin gaat er stilaan ook onderdoor.
Moet ik dit allemaal maar ondergaan en toegeven aan mijn ex of is er iets dat ik kan doen? Het laatste wat ik wil is dat mijn ex wint en dat ik het co-ouderschap moet opgeven.
Iemand die hier een antwoord op heeft?