Mijn kinderen zijn uit huis geplaatst hoe terug krijgen??

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

Re: Mijn kinderen zijn uit huis geplaatst hoe terug krijgen?

#76 , 10 feb 2013 21:08

Van Lerberghe zei 2 wekeren terug nog dat een kind zijn beide ouders nodig heeft voor een evenwichtige ontwikkeling.
Hierin treed ik hem bij maar 2 ouders die constant ruzie maken is ook niet goed voor die evenwichtige ontwikkeling.

Stel dat je als ouders besluit om de kinderen een weekend of zo bij familie/vrienden/kennissen te laten logeren om aan de relatie te werken dan lijkt mij dat volkomen normaal. Met hetzelfde doel zou je kunnen redeneren dat "DE STAAT" ook dezelfde zou kunnen doen voor vb. een weekeinde, een week... de kinderen onder hun vleugels te laten en er een jeugdrechter in te betrekken dan vrees ik dat je een voorbeeld gaat worden waar het pijnlijk duidelijk is dat het niet altijd niet zo gaat als je bedoelde.

De snelste manier om je kinderen terug te krijgen is aantonen dat je ruzies (terug) beheersbaar zijn en dat jullie vooral gezamelijk beslissingen kunnen maken waar je beide achter staat.

RR

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
boos
Topic Starter
Berichten: 305

#77 , 11 feb 2013 10:14

Als ik het goed begrijp mag mijn advocaat uitstel vragen, ook al is het hoger beroep? En hoelang mag die uitstel maximaal zijn?

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#78 , 11 feb 2013 13:53

uitstel vragen is niet hetzelfde als uitstel krijgen.

uitstel vragen kan om 1001 redenen

Je kan best gewoon duidelijk zijn wat je wil. Uitstel vragen betekent normaal vragen dat de zitting voorafgaand op een beslissing van de rechter wordt uitgesteld.

Dit is niet hetzelfde als meneer/mevrouw de rechter kan U mijn kinderen nog 1 maand bij het pleeggezin laten?

De kans is groot dat de beslissing van de eerste rechter een voorlopige beslissing is en nog geen eindbeslissing.
Mijn vermoeden is dus dat je tegen die voorlopige beslissing in beroep bent gegaan.


RR

Reclame

boos
Topic Starter
Berichten: 305

#79 , 12 feb 2013 17:31

uitstel vragen is niet hetzelfde als uitstel krijgen.

uitstel vragen kan om 1001 redenen

Je kan best gewoon duidelijk zijn wat je wil. Uitstel vragen betekent normaal vragen dat de zitting voorafgaand op een beslissing van de rechter wordt uitgesteld.

Dit is niet hetzelfde als meneer/mevrouw de rechter kan U mijn kinderen nog 1 maand bij het pleeggezin laten?

De kans is groot dat de beslissing van de eerste rechter een voorlopige beslissing is en nog geen eindbeslissing.
Mijn vermoeden is dus dat je tegen die voorlopige beslissing in beroep bent gegaan.


RR
Nee ik bedoel dat mijn advocaat de zitting van hoger beroep naar een andere datum verschuift ?want ze moet het dossier nog goed bestuderen etc?
Ja me man is in beroep gegaan tegen een voorlopige beslissing
Nu is hij sinds gister vertrokken en bij ze broer gaan wonen, mag ik hem aangeven dat hij het gezin heeft verlaten ( ik dus) gezinsverlating? wat gebeurt er dan

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#80 , 12 feb 2013 17:52

Je kan aangifte doen dat hij de woning verlaten heeft. De politie zal nagaan of het klopt en die zullen hun bevindingen noteren. Als iemand verhuist en elders gaat wonen dan ben je verplicht om dat aan te geven.
Wat je best doet is overeenkomen. Stel dat U de enigste bent die het aangeeft dan kan dat zijn dat hij daarvoor boos is en verklaren dat het maar voor enkele dagen is ed.

Je advocaat mag om uitstel verzoeken en dan gaan ze op zoek naar een andere datum waar nog plaats is om er wat tijd voor te nemen en te luisteren naar de ouders en de advocaten.
Wanneer er nog plaats zal zijn hangt af van rechtbank tot rechtbank maar hoe langer het duurt dat de kinderen in een pleeggezin wonen hoe moeilijker het zal worden om ze terug bij U (of bij de papa) te krijgen.

RR

Franciscus
Berichten: 38771

#81 , 12 feb 2013 22:09

Het kan zijn dat uw echtgenoot daar is gaan wonen net om te bewijzen dat jullie uiteen zijn op aanraden van zijn advocaat.
Als u aangifte doet van verlaten echtelijk dak en de vaststellingen gebeuren daarna door de kwartierinspecteur dan wordt er een administratieve akte opgesteld voorstel ambtelijke schrapping EN een PV inzake inbreuk bevolking.
Het kan dus ook zijn dat uw echtgenoot zich heeft laten inschrijven bij zijn broer

In elk geval ALS hij niet meer woont bij u en er niet meer ingeschreven is ongeacht of u de procedure opstart of hij weg gaat. U moet hem NIET meer binnenlaten en mag gerust de sloten veranderen.

boos
Topic Starter
Berichten: 305

#82 , 13 feb 2013 09:39

Het kan zijn dat uw echtgenoot daar is gaan wonen net om te bewijzen dat jullie uiteen zijn op aanraden van zijn advocaat.
Als u aangifte doet van verlaten echtelijk dak en de vaststellingen gebeuren daarna door de kwartierinspecteur dan wordt er een administratieve akte opgesteld voorstel ambtelijke schrapping EN een PV inzake inbreuk bevolking.
Het kan dus ook zijn dat uw echtgenoot zich heeft laten inschrijven bij zijn broer

In elk geval ALS hij niet meer woont bij u en er niet meer ingeschreven is ongeacht of u de procedure opstart of hij weg gaat. U moet hem NIET meer binnenlaten en mag gerust de sloten veranderen.

Zijn kleren staan hier nog, hij komt dan telkens nieuwe propere kleding halen en is er weer vandoor naar ze broer en daar slaapt die ook, ik heb geen inkomen en hij wilt niets aan mij geven terwijl hij werkt en mij onderhoudplichtig is. Hoe moet dat in zijn werk om toch wat te krijgen van hem?
Hij heeft zich niet ingeschreven bij zijn broer zoals ik weet, maar hoe kunnen ze hem uitschrijven als hij dan weer zegt tegen de politie ah nee was maar een paar dagen weg omdat ik boos was, is de politie hem verplicht terug te laten keren naar zijn echtelijke woning en zo niet volgt er een uit huis schrapping? Want anders blijft dit zo maar door gaan en meneer slaapt buiten en komt wanneer die maar wil.

boos
Topic Starter
Berichten: 305

#83 , 13 feb 2013 09:41

Je kan aangifte doen dat hij de woning verlaten heeft. De politie zal nagaan of het klopt en die zullen hun bevindingen noteren. Als iemand verhuist en elders gaat wonen dan ben je verplicht om dat aan te geven.
Wat je best doet is overeenkomen. Stel dat U de enigste bent die het aangeeft dan kan dat zijn dat hij daarvoor boos is en verklaren dat het maar voor enkele dagen is ed.

Je advocaat mag om uitstel verzoeken en dan gaan ze op zoek naar een andere datum waar nog plaats is om er wat tijd voor te nemen en te luisteren naar de ouders en de advocaten.
Wanneer er nog plaats zal zijn hangt af van rechtbank tot rechtbank maar hoe langer het duurt dat de kinderen in een pleeggezin wonen hoe moeilijker het zal worden om ze terug bij U (of bij de papa) te krijgen.

RR
Ja die enkele dagen maar die gaan wel voorbij, wat als meneer toch weigert in huis te slapen, wat dan?

boos
Topic Starter
Berichten: 305

#84 , 13 feb 2013 09:43

Je kan aangifte doen dat hij de woning verlaten heeft. De politie zal nagaan of het klopt en die zullen hun bevindingen noteren. Als iemand verhuist en elders gaat wonen dan ben je verplicht om dat aan te geven.
Wat je best doet is overeenkomen. Stel dat U de enigste bent die het aangeeft dan kan dat zijn dat hij daarvoor boos is en verklaren dat het maar voor enkele dagen is ed.

Je advocaat mag om uitstel verzoeken en dan gaan ze op zoek naar een andere datum waar nog plaats is om er wat tijd voor te nemen en te luisteren naar de ouders en de advocaten.
Wanneer er nog plaats zal zijn hangt af van rechtbank tot rechtbank maar hoe langer het duurt dat de kinderen in een pleeggezin wonen hoe moeilijker het zal worden om ze terug bij U (of bij de papa) te krijgen.

RR
Hij heeft dus tegen mij gezegd dat hij ze wilt en zodra hij de kinderen krijgt van de rechter dat ik me er buiten moet houden en dat ik geen goede moeder ben, hij wilt daarna op zoek gaan naar een andere vrouw om zo toch de kinderen op te kunnen voeden , mag dit zomaar wel? Ik ben ook erg bang dat hij ze meeneemt naar Marokko en terug stuurt want hij heeft zijn moeder daar wonen en die is bereid om de kinderen op te voeden, heb dit ook tegen de jeugdrechter destijds gezegd en ik hoop dat hij hiermee rekening houdt, het enigste wat hem telt is dat hij de kinderen krijgt en niet ik.

ninaa22
Berichten: 26

#85 , 13 feb 2013 14:30

u situatie is wel erg ingewikkeld
ik denk dat u eerst u zelf moet afvragen wat u wilt
wilt u de kinderen terug of niet of nog niet?
wilt u dat u echtgenoot bij u thuis blijft of liever weg gaat?
waar gaan onze ruzies over? is dit het allemaal waard?

Wat betreft het beroep van u ik heb u eerder al gezegt u man is tegen de uitspraak van de jeugdrechter in beroep gegaan en als hij de kinderen wil dan zal er een andere zaak komen waarschijnlijk. u man kan niet zomaar de kinderen weghalen bij u of naar marokko sturen en hij moet een ouderlijk gezag hebben om iets te kunnen doen van wat hij zegt. Om u man aan te geven als gezinsverlater moet u wel zeker zijn dat hij het huis definitief heeft verlaten en niet voor een paar dagen

Franciscus
Berichten: 38771

#86 , 13 feb 2013 14:46

U kan wel die maatregelen laten uitspreken via de vrederechter ..
Dar zijn dringende voorlopige maatregelen die onder meer de alimentatie en de woonplaats kunnen regelen.
Vrederechter kan uw echtgenoot verplichten u geld te geven en kan hem verbieden in het huis te wonen.

U kan best zo snel mogelijk contact met een advocaat nemen - ook naar het OCMW gaan om aan te geven dat uw echtgenoot u geen geld/eten geeft.

Maar u zal moeten handelen ...

boos
Topic Starter
Berichten: 305

#87 , 13 feb 2013 20:29

U kan wel die maatregelen laten uitspreken via de vrederechter ..
Dar zijn dringende voorlopige maatregelen die onder meer de alimentatie en de woonplaats kunnen regelen.
Vrederechter kan uw echtgenoot verplichten u geld te geven en kan hem verbieden in het huis te wonen.

U kan best zo snel mogelijk contact met een advocaat nemen - ook naar het OCMW gaan om aan te geven dat uw echtgenoot u geen geld/eten geeft.

Maar u zal moeten handelen ...
Vandaag langs de advocaat geweest, ze gaat de echtscheiding in gang zetten en me bijstaan bij hoger beroep.
Ze zegt dat we dan aan de rechter kunnen laten zien dat we uit elkaar gaan en ik sneller de kinderen terug kan krijgen. Mijn man zijn kleren liggen hier wel hij heeft ze niet afgehaald, en is het ook niet van plan, maar hij slaapt wel ergens anders en dit al vanaf zondag, hoe moet ik dit verwoorden aan de politie als ik aangifte ga doen van gezinsverlating, ik krijg geen cent van hem maar hoe moet ik dit bewijzen

boos
Topic Starter
Berichten: 305

#88 , 13 feb 2013 20:30

u situatie is wel erg ingewikkeld
ik denk dat u eerst u zelf moet afvragen wat u wilt
wilt u de kinderen terug of niet of nog niet?
wilt u dat u echtgenoot bij u thuis blijft of liever weg gaat?
waar gaan onze ruzies over? is dit het allemaal waard?

Wat betreft het beroep van u ik heb u eerder al gezegt u man is tegen de uitspraak van de jeugdrechter in beroep gegaan en als hij de kinderen wil dan zal er een andere zaak komen waarschijnlijk. u man kan niet zomaar de kinderen weghalen bij u of naar marokko sturen en hij moet een ouderlijk gezag hebben om iets te kunnen doen van wat hij zegt. Om u man aan te geven als gezinsverlater moet u wel zeker zijn dat hij het huis definitief heeft verlaten en niet voor een paar dagen
Wat nou als er 2 advocaten staan die voor hetzelfde lopen te verdedigen mag dit?
Want me advocaat gaat ook zeggen dat we de kinderen terug willen .

Franciscus
Berichten: 38771

#89 , 13 feb 2013 23:32

Kan perfect dat ze het beide vragen maar wat het hof zal doen DAT is iets anders.
Mogelijk heeft diegene die over een woning met slaapplaats beschikt een streepje voor.
Logeren bij een broer zonder kledij ....
Laat uw advocaat advies geven hoe en wat u bij de politie moet zeggen en doen.

Bij huwelijk is het de vrederechter die maatregelen kan opleggen
Bij samenwonenden de voorzitter rechtbank eerste aanleg

boos
Topic Starter
Berichten: 305

#90 , 14 feb 2013 10:10

Kan perfect dat ze het beide vragen maar wat het hof zal doen DAT is iets anders.
Mogelijk heeft diegene die over een woning met slaapplaats beschikt een streepje voor.
Logeren bij een broer zonder kledij ....
Laat uw advocaat advies geven hoe en wat u bij de politie moet zeggen en doen.

Bij huwelijk is het de vrederechter die maatregelen kan opleggen
Bij samenwonenden de voorzitter rechtbank eerste aanleg
Ik ga dalijk aangifte doen van gezinsverlating, zijn kleding is hier nog wel ,hij komt elke keer nieuwe klading uit de kast halen is dan weer vertrokken.

Terug naar “Echtscheiding”