Even in het kort schetsen.
Mijn vriend zit in een vechtscheiding, na al 1,5 jaar.
Zijn ex woont met de twee kinderen (12,15 jaar) in hun woning.
Hij vraagt bi-locatie maar dit werd geweigerd op eerste aanleg, waarom weten we niet. Ze kunnen hem niets maken omdat hij een goede vader is.
Wel zegt ze dat zij het niet wil en de kinderen ook niet. Daarbij heeft ze door daags voor de pleidooien een blad binnen te brengen wat vol met leugens stonden en je ziet in het vonnis dat de rechter dat overgenomen heeft.
Nu komt dit alles voor op het 'hof van Beroep'. Hij vraagt alleen bi-locatie voor de kinderen. Zijn zoon wil dit, tis de moeder die dit niet wil. Nu staat ze het voor de zoon toe, maar niet voor de dochter.
Nogmaals ze kan mijn vriend niets verwijten en dat staat ook niets van in de besluiten.. Wel dat ze een hoop alimentatie wil voor zichzelf, ze is 40 en staat aan de dop en werkt 1 dag dienstencheques per week.
Ze wil niet gaan werken omdat ze twee kinderen heeft.
Mijn vriend heeft een goede job, maar hij betaald nog steeds de helft van de lening van het huis.
We willen hier zo snel mogelijk een eind aan maken, want de kinderen lijden hieronder, en voor ons is het ook een hel.
Zijn ex daarentegen wil al haar geld inzetten om er zoveel mogelijk uit te halen. Ze wil niet aan tafel gaan zitten.
Mijn vriend wil enkel zijn kinderen en hij wil ze allebei, niet de ene wel en de andere niet..
Weet iemand hoe het Hof van Beroep verloopt? Mag hij daar iets zeggen?
Wat mag hij zeggen?
Is het mogelijk dat het Hof een heel andere uitspraak doen dan Eerst aanleg??
Hij vraagt alleen zijn kinderen, en uiteindelijk de vereffening en verdeling.
Op Eerste aanleg hebben ze het dossier niet eens gelezen, alleen het blad dat zijn ex nog heeft voorgelegd waar in stond dat ze geen geld had, dat hij niets betaald enz, dit zijn leugens om een goede uitspraak te krijgen en die heeft ze dan ook gekregen..
Ik wens iedereen die in zo'n situatie zit echt wel veel sterkte en zeker voor alle vaders die voor hun kinderen vechten.. Ikzelf ben ook gescheiden en heb 3 kinderen, en heb ook al het één en ander meegemaakt maar er zijn grenzen hoor...